Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

75 de ani de la apariția primului prototip Unimog

Anul acesta Daimler Trucks and Buses are mai multe aniversări, printre care 75 de ani de existență a Unimog, model care în 1946, sub numele „Prototip 1“, a încheiat primul său test drive, avându-l la volan pe însuși designerul șef Heinrich Rößler. Vehiculul nu avea pe atunci cabină, a fost încărcat complet cu lemne și a mers pe drumurile forestiere dificile de lângă Schwäbisch-Gmünd.

Crearea Unimog este legată strâns de situația dificilă de după cel de-al Doilea Război Mondial, când Germania suferea din cauza crizei de aprovizionare, inclusiv cu alimente, ceea ce i-a dat lui Albert Friedrich (timp de mulți ani șeful departamentului de dezvoltare de motoare de avion în cadrul Daimler-Benz AG) ideea unui vehicul motorizat care să ajute la creșterea productivității în agricultură.

După terminarea războiului, el și-a înnoit contractul cu Erhard & Söhne, o companie de construcții metalice furnizoare a Daimler-Benz, și în decembrie 1945 a început munca, sub comanda adjunctului lui Albert Friedrich, designerul Heinrich Rößler. În doar câteva săptămâni a fost dezvoltat întregul design, cu motorul și cutia de viteze poziționate direct în partea dreaptă a centrului vehiculului, ceea ce însemna că tuburile care protejează arborii puteau fi în unghiul corect față de axe și prin urmare șasiul a putut fi asamblat cu doar patru puncte de prindere. Este un design excepțional care, după 75 de ani, încă de folosește pentru Unimog, seriile de mare mobilitate U 4023/U 5023.

În martie 1946, Hans Zabel, de la Gaggenau, care a fost parte a proiectului încă de la început, a dat denumirea Unimog (Universal-Motor-Gerät, adică mașină motorizată universală) și în octombrie 1946 vehiculul a fost supus la primul său test.

Articole similare

Ad