Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

800 de vehicule noi livrate de Renault Trucks în 2023 și estimări similare pentru 2024

Renault Trucks a livrat în 2023 în România circa 800 de vehicule noi, majoritatea grele și 10% Master, dintre care unele specializate către IGSU, Armată și alte instituții publice, care nu apar în statisticile oficiale privind înmatriculările. Adică a înregistrat o creștere de 10% față de 2022 și a avut o cotă de piață de 6,4%, care ar fi putut fi mai mare, de circa 7%, așa cum explică directorul comercialGinel Trincă, dacă ar fi fost înscrise în circulație la timp unele vehicule livrate spre final de an.

Din cele 800 de unități, 30-35% au fost comandate în 2022, când importatorul din România nu a avut suficiente locuri în producție pentru autotractoare, în special în primele nouă luni. De altfel, din același motiv nu s-au vândut nici în 2023 suficiente autotractoare câte s-ar fi putut conform cererii, iar ponderea lor în totalul livrărilor a fost destul de mică, de 45%, restul fiind specializate, de diverse tipuri.

Dintre șasiurile livrate în 2023, cele mai multe au fost pentru construcții, servicii municipale și distribuție. Unele contracte, mai ales pentru vehicule de pompieri și alte aplicații municipale, au fost câștigate în urma licitațiilor la care compania continuă să participe alături de parteneri deja tradiționali „și sper ca și 2024 să fie bun din acest punct de vedere, deși va fi an electoral“. Prețurile camioanelor noi s-au stabilizat în a doua parte a anului trecut, dar nu au scăzut, ca la unii competitori, pentru că, spre deosebire de cei care vând multe autotractoare și care spre final de an au făcut eforturi de destocare, Renault Trucks România nu a avut multe unități disponibile. Însă o ieftinire are loc deoarece politica firmei este să ofere gratuit noile sisteme de siguranță cerute din iulie de GSR.

Articole similare

Ad