Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNAIR s-a apucat să amendeze depășiri de câteva sute de kg. Și, acuză transportatorii, mai are și cântarele defecte.

După adoptarea legii 86/2023, prin care se elimină toleranțele la depășirile de mase și dimensiuni, CNAIR s-a pus pe amenzi. După ce săptămâna trecută a fost virală pe rețelele sociale știrea potrivit căreia un cărăuș a fost amendat la Vama Bechet pentru depășirea cu 1 cm a înălțimii maxime admise, acum au apărut informații despre amenzi date în vămile Nădlac și Borș pentru depășiri de tonaj. Problema este însă mult mai complexă de atât, întrucât, după cum acuză transportatorii pe grupurile de socializare, se pare că instalațiile de cântărire ale CNAIR sunt dereglate.

Un operator de transport cereale vrac a fost cântărit ieri, 10 mai, în Vama Nădlac, pe sensul de ieșire din țară, cu 40.500 kg și, în consecință, amendat cu 3.000 de lei. Întrucât operatorul avea bon de cântar solicitat la încărcare, din care reieșea faptul că fusese încărcat fix cu 25.490 kg, a decis întoarcerea șoferului spre țară, iar pe sensul de intrare la Nădlac același camion a fost cântărit cu 38.780 kg. Fiind vorba despre marfă vrac este evident că nu se poate vorbi despre ajustarea încărcăturii cu aproape două tone, mai ales în intervalul de 22 de minute între orele înscrise pe cele două bonuri de cântar emise de CNAIR, pe sensurile de ieșire și respectiv de intrare în țară.

O situație similară s-a întâmplat azi cu alt camion, de data aceasta în Vama Borș. La ieșirea din țară vehiculul a fost cântărit și amendat de CNAIR pentru 40.520 kg, în timp ce la vecinii maghiari același camion avea 39.540 kg.

Problema este că nu de fiecare dată se poate obține bon de cântar la încărcare. Operatorii care transport marfă paletizată nu au așa ceva. Iar dacă ajung în frontieră și sunt găsiți cu 100 de kg în plus nu au cum să își dea seama dacă au fost supraîncărcați în mod fals. Cărăușii acuză faptul că CNAIR recurge la toate mijloacele pentru a aplica amenzi și a face astfel rost de bani. Se discută inclusiv despre măsluirea cântarelor, dar, desigur, acest lucru nu poate fi dovedit. Asociațiile patronale sunt chemate să intervină și să intermedieze rezolvarea situației cât mai curând.

Articole similare

Ad