Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La a 40-a sa aniversare, cargo-partner este vândută japonezilor de la Nippon Express

Proprietarul și fondatorul cargo-partner, Stefan Krauter, a decis să vândă compania către Nippon Express Holdings (NX Group) tocmai când aceasta aniversa 40 de ani de prezență pe piața de logistică. Acordul a fost semnat pe 12 mai 2023 și va intra în vigoare sub rezerva aprobărilor obișnuite (anti-trust și ISD) în 4-7 luni. Vânzătorii au fost consiliați cu privire la tranzacție de J.P. Morgan (financiar), ValueAdd (financiar), BCG (comercial), Schönherr (juridic) și Deloitte (contabilitate și taxe).

Din grupul japonez fac parte, printre altele, APC, Franco Vago și furnizorul de servicii logistice Nippon Express, listat la bursă, care dispune de o rețea ce acoperă peste 40 de țări, inclusiv din Europa, și oferă transport aerian de marfă, transport maritim, transport greu, depozitare și distribuție, proiectare logistică, servicii de tehnologia informației, de charter și de mutări.

cargo-partner și-a început activitatea în 1983 cu doar cinci angajați, pe aeroportul din Viena, și s-a dezvoltat aproape complet organic până la cei 4.000 de angajați din prezent, care lucrează în 40 de țări din întreaga lume.

Comentând decizia de vânzare, Stefan Krauter explică faptul că, după un anumit punct din dezvoltarea unei companii, bunul său cel mai de preț devine faptul că este deținută de un grup profesionist și stabil pe termen lung, iar fondatorii au responsabilitatea de a garanta o astfel de succesiune la momentul potrivit. Nici prea devreme, pentru a avea timp să construiască un management intern puternic, dar nici prea târziu. Iar dintre toate opțiunile analizate Nippon Express Holdings a părut cea mai bună pentru viitorul cargo-partner.

Stefan Krauter mai declară că ar fi fost o opțiune bună pentru conducere și angajați și să continue să meargă pe cont propriu, dar că, din moment ce a fost identificat noul proprietar strategic ideal, NX Group, a fost convins că aceasta este calea corectă. În urma politicii de integrare pe care a adoptat-o și până acum compania japoneză, cargo-partner va rămâne cargo-partner atât în ceea ce privește organizarea, cât și însemnele mărcii, dar va deveni mai puternică decât oricând. Ambele companii vor beneficia de sinergii considerabile datorită acoperirii globale, de un portofoliu extins de servicii, de know-how regional, de produse și IT consolidat ș.a. NX Group va avea acces la rețeaua puternică și extinsă din Europa Centrală și de Est a cargo-partner, care completează rețeaua sa, iar cargo-partner va intra mai ferm pe culoarele comerciale intra-asiatice și trans-pacifice, în timp ce va continua să lucreze cu rețeaua sa actuală de agenți globali, pe care o va extinde.

Articole similare

Ad