Raportul Upply referitor la piața germană de logistică maritimă nu ar fi complet dacă nu ar face referire și la rolul expeditorilor de mărfuri. DHL Global Forwarding, divizia specializată de expediere a mărfurilor a Grupului DHL Deutsche Post, se află pe locul al treilea al podiumului global în domeniu, având în 2022 un venit brut de 11,5 miliarde de euro, în creștere cu 61,3% față de 2021, și o marjă brută de 1,8 miliarde de euro, (+54,5%) din expedierea maritimă a mărfurilor. Iar volumele au crescut cu 4,8%, până la 3,3 milioane de UAT.
Prezența pe podium se datorează și achiziționării Hillebrand în 2021.
Al doilea jucător germani important în sectorul transportului de mărfuri, DB Schenker, nu și-a dezvăluit cifra de afaceri din această activitate, dar datorită volumelor procesate, de 1,9 milioane de UAT în 2022, se află în Top 5 la nivel mondial. Acționarul DB Schenker, Deutsche Bahn, și-a anunțat la sfârșitul lui 2022 intenția de a vinde compania și toate grupurile globale majore se arată interesate, astfel că întrebarea care se pune este dacă și de această dată se va activa patriotismul economic german și se vor găsi soluții pentru a păstra firma sub acționariat din țară. DSV este adesea prezentat ca fiind cel mai serios pretendent, dar și DHL a fost evocat și analiștii Upply remarcă faptul că aceste manevre au loc sub ochiul vigilent al lui Klaus-Michael Kuehne, acționar majoritar al Kuehne +Nagel, un om întotdeauna gata să apere steagul german, așa cum a arătat investind în Hapag Lloyd și, mai recent, în Lufthansa.
Chiar dacă sediul său se află în Elveția, Kuehne+Nagel, cel mai important expeditor de mărfuri din lume, aproape că este acasă în Germania.
În acest context, vânzarea DB Schenker reprezintă o provocare majoră în restructurarea pieței.