Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Maxime istorice pentru transportul feroviar de marfă din Germania

O analiză realizată de Upply asupra pieței germane de transport feroviar de marfă arată că aceasta este de departe cea mai mare din Europa, cu un trafic total de 123 de miliarde de tone-kilometri în 2021, adică aproximativ 31% din totalul UE. O urmează Polonia și Franța cu 54, respectiv 36 de miliarde de tone-kilometri.

Pandemia de Covid-19 din 2020 a adus pe această piață o criză după trei ani consecutivi de progres, dar apoi activitatea a crescut puternic în 2021, cu 13,5% față de 2020.

Pe termen lung, ponderea transportului feroviar de marfă în transportul intern a fost stabilă, la aproximativ 19%, potrivit celor mai recente date publicate de Eurostat. Iar studiul anual publicat de Bundesnetzagentur este puțin mai optimist, estimând că transportul feroviar de marfă a doborât un record în Germania în 2021, cu un total de 139 de miliarde de tkm, aducând ponderea sa în transportul intern de marfă la 20,2%, un maxim istoric.

Traficul feroviar de marfă, exprimat în tone, a ajuns la 364 de milioane de tone în 2021, revenind la nivelurile din 2019 și fiind în mare parte echivalent cu nivelurile din 2012. Potrivit unui studiu ECM Ventures pentru Asociația Europeană de Transport Feroviar de Marfă, publicat în 2022, deși volumele nu s-au schimbat prea mult, există o evoluție semnificativă care arată o trecere de la mărfurile tradiționale în vrac, cum ar fi cărbunele, petrolul și gazele, către segmentul „altele“ – un conglomerat de mărfuri în general nespecificate care sunt transportate în containere maritime, cutii mobile sau semiremorci. Creșterea volumului de transport feroviar de marfă rezultă din câștigarea de noi clienți și transferul de mărfuri de la rutier la feroviar, în principal pe segmentul transportului combinat. Activitatea exprimată în număr de kilometri parcurși cu trenul a revenit și ea la nivelurile anterioare pandemiei, fiind de 263 de milioane de kilometri în 2021.

Articole similare

Ad