În cadrul panelului care și-a propus să dezvăluie cum se adaptează managerii de logistică la schimbările bruște ale societății în care trăim, de la Conferința anuală Arilog, Geanina Tănăsescu (Operations Manager Pall-Ex) a amintit nevoia mare de digitalizare pe care a avut-o, încă de la intrarea pe piața din România, compania pe care o reprezintă. Iar în timpul pandemiei a trebuit să găsească un mod nou de a pune la dispoziția clienților documente financiare și de a interacționa cu aceștia și cu șoferii. Astfel că sistemul de până atunci a fost modificat nu în sensul de a fi mai digitalizat, ci în sensul de a oferi mai multe facilități și moduri de interacțiune și de permite un supply chain cu vizibilitate cât mai mare, de circa 90%.
În această transformare au existat și provocări, una dintre ele fiind să-i convingi pe șoferii în vârstă să folosească instrumentele digitale. Iar altele au apărut în etapa de pregătire a ecosistemului, mai ales că în rețeaua Pall-Ex sunt 55 de parteneri diferiți, care au și alte activități, și unele dintre acestea – de exemplu, distribuția de băuturi pe timpul verii – sunt uneori mai importante pentru acele firme.
Cu toate aceste provocări, implementarea a avut succes mai ales pentru că s-a pus mult accent pe trainingul inițial, desfășurat în diverse zone din țară și pe diverse porțiuni. În plus, managerii au mers în cursă cu șoferii, ceea ce i-a făcut să vadă lucrurile diferit de cum le văd stând în birou. De exemplu, explică Geanina Tănăsescu, o simplă setare din telefon sau un sfat pentru șofer referitor la cum să folosească telefonul – de exemplu, să mai închidă din aplicații pentru a funcționa mai ușor – pot face diferența. De asemenea, este bine ca utilizatorii să țină cont de reacția celor ce implementează proiectul.
Succesul proiectului a fost determinat și de identificarea liderilor de echipe, a unor persoane cu inițiativă care, după ce au fost atrase spre ideea de digitalizare și convinse de avantajele aduse de aceasta, i-au atras, la rândul lor, pe alții. „Sunt multe lecții pe care le învățați la finalul fiecărei etape de implementare și ele sunt cu atât mai utile cu cât se aplică și în general.“ Reprezentanta Pall-Ex este de părere că de multe ori este bine ca timpul alocat planificării să fie mai scurt decât cel de testare: mai bine testezi mai mult și faci adaptările de care constați că este nevoie, deoarece în situații reale poți descoperi lucruri care să întoarcă în timp implementarea.