Platforma germană VerkehrsRundschau informează că OG Clean Fuels vrea să creeze în Germania o rețea de bază pentru carburanții pentru camioane și oferă deja bio-CNG în 22 de benzinării, de-a lungul principalelor artere de trafic, la prețul de 99,9 eurocenți/kg, față de peste 1 euro/kg în alte rețele.
Potrivit OG, stațiile de benzină sunt potrivite și pentru ansambluri articulate și semiremorci. Prin această rețea, compania vrea să faciliteze trecerea transportatorilor de la motorină fosilă la combustibili regenerativi.
Pentru comparație, în Germania prețul CNG a scăzut în ultimele zile față de începutul lui iunie de la 1,295 la 1,277 de euro/kg, iar tendința este în continuare de scădere.
Reamintim că guvernul acestei țări a exclus pentru cel puțin doi ani bio-CNG-ul provenit din metan de la plata taxei pe emisiile de CO2 (care în cazul său sunt cu până la 90% mai mici decât în cazul altor carburanți), pentru a încuraja folosirea lui. Cu taxa actuală de 25 de euro/t de CO2, care va crește la 55 de euro/t până în 2025, combustibilii fosili devin din ce în ce mai scumpi, deci vehiculele cu bio-CNG sunt avantajate. Tot din Germania, și tot despre bio-CNG, aflăm că această țară i-a cerut Comisiei Europene, la început de iunie, să investigheze fluxul de biocombustibili presupus frauduloși prin intensificarea controlului asupra comerțului. Deoarece se pare că stimulentele UE pentru producția de combustibili bio realizați cu uleiuri și grăsimi uzate în vederea creșterii gradului de folosire a energiei din surse regenerabile au provocat îngrijorări cu privire la faptul că întreprinderile din Asia amestecă biocombustibilii cu uleiuri mai ieftine și le exportă în Europa.