Aceasta este dedicată prelatelor, semiremorcilor frigorifice și dubelor izolate, se întinde pe o suprafață de aproximativ 104.000 mp, din care 20.000 mp pentru producție și logistică, spații de birouri și pentru livrarea de vehicule noi și uzate, și dispune de un sistem fotovoltaic de înaltă tehnologie care furnizează 33% din energia necesară. Noul centru a necesitat o investiție de circa 16,6 milioane de euro și are o capacitate de 60 unități/zi (20 unități pe schimb) pe o singură linie, cu aproape 330 de angajați. Realizarea unei semiremorci durează 150 de minute și se poate decide în orice moment ce vehicul să înceapă să se producă – pe când dacă se produceau doar frigorifice capacitatea era limitată la șase semiremorci/zi în fabricile anterioare. Deci flexibilitatea și adaptarea la schimbările de pe piață sunt mult mai mari.
Semiremorcile produse aici vor fi distribuite în Spania, Franța, Portugalia și Africa de Nord și în număr mai mic în Italia, Belgia, Germania, Ucraina și Bulgaria.
Primii pași la Zaragoza au fost făcuți acum peste 20 de ani, așa cum amintește Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull, de curând s-a adăugat această nouă linie de asamblare, iar pe viitor se dorește să se asambleze aici și semiremorci basculabile, proiect început deja cum câteva luni.
Datorită deschiderii noii fabrici, clienții beneficiază, așa cum subliniază Miguel Iglesias, director comercial al Schmitz Cargobull Ibérica, de vehicule personalizate care contribuie la un cost total de proprietate redus datorită standardului ridicat de calitate, de un termen scurt de livrare, o aprovizionare extinsă 24/7 cu piese de schimb și de toată gama de servicii Schmitz, de la finanțare la telematică și vânzări de vehicule uzate, dar și gestionarea flotei și digitalizare.
După ce a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 160 de milioane de euro și o producție de 3.878 de unități, Schmitz Cargobull se așteaptă ca fabrica din Spania să ajungă la 5.000 de unități în anul financiar 2023/24.