Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O nouă rută de transport rutier deschisă de-a lungul coridorului China-Kirghizstan-Uzbekistan

CEVA Logistics a lansat recent o nouă rută de transport rutier internațional (TIR) de-a lungul coridorului China-Kirghizstan-Uzbekistan, deschizând noi rute comerciale în China și Asia Centrală. Se așteaptă ca deschiderea noii rute să stimuleze creșterea comerțului între cele trei țări și să aducă beneficii în întreaga regiune.  

CEVA Logistics a organizat o ceremonie de tăiere a panglicii pentru a sărbători lansarea noii rute, în timp ce convoiul de transport format din șase camioane a plecat din orașul Kashgar, situat în vestul Chinei, în interiorul țării, și a traversat Kârgâzstanul. Încărcate cu componente industriale, piese auto și bunuri de consum, primele camioane TIR de pe noua rută au ajuns cu succes în cel de-al doilea oraș ca mărime din Uzbekistan, Samarkand, după aproximativ 1100 km. 

Joanna Zhu, director general pentru China Mare, CEVA Logistics, a declarat: „Ambele companii au fost implicate în această călătorie: Odată cu succesul pilotului, CEVA se așteaptă la mai multe operațiuni TIR regulate pe această nouă rută, cu aproximativ 100 de camioane în fiecare lună. CEVA va continua să optimizeze portofoliile de produse terestre și feroviare pentru a deschide rute directe, consolidând în același timp capacitățile intermodale. Vom dezvolta mai multe rute comerciale dinspre China spre vest și vom spori reziliența comerțului de-a lungul coridorului.”

Coridorul sudic facilitează comerțul regional 

Asia Centrală este principalul pasaj de-a lungul Drumului Mătăsii Han-Tang. Coridorul de transport terestru China-Kârgâzstan-Uzbekistan este un exemplu concret al inițiativei chineze „Belt and Road”. Deschiderea unui pasaj sudic are capacitatea de a schimba întregul model de transport din vestul Chinei. Se așteaptă ca coridorul sudic să lărgească aria de transport a Podului Continental Eurasiatic. Pe măsură ce mai multe parcuri logistice se vor stabili în Kashgar, companiile exportatoare care expediază bunuri precum piese auto, vehicule finite și bunuri de consum și de comerț electronic vor beneficia foarte mult de noua rută.

Pe măsură ce ruta China-Kirghizstan-Uzbekistan se va consolida, CEVA anticipează că Kashgar va deveni un centru de consolidare la sol pentru China de Vest. Pe lângă soluția TIR, CEVA continuă să exploreze și să își consolideze soluțiile multimodale și să deschidă noi rute directe pe măsură ce se dezvoltă infrastructura din regiune. Planurile actuale prevăd ca linia ferată China-Kirghizstan-Uzbekistan să fie finalizată în 2025 și va deveni cea mai scurtă rută de transport de marfă din China către Orientul Mijlociu și Europa. Se preconizează că această cale ferată se va întinde pe mai mult de 500 km – peste 200 în China, 250 în Kârgâzstan și ultimii 50 km în Uzbekistan. 

„IRU și CEVA Logistics au stabilit o cooperare fructuoasă de când TIR a fost implementat în China în 2018. De la primul istoric primii piloți TIR dus-întors China-Europa până la recenta nouă rută TIR de-a lungul coridorului de importanță strategică China-Kirghizstan-Uzbekistan, IRU a colaborat cu membrii pentru a dezvolta servicii inovatoare de transport rutier în cadrul TIR. Împreună cu membrii și partenerii noștri, IRU va continua să promoveze o conectivitate rutieră mai rapidă, mai sigură și mai eficientă între Est și Vest”, a declarat Yan Zhou, reprezentantul șef al IRU pentru Asia de Est și de Sud-Est.

IRU consideră că folosirea carnetului TIR ar ajuta foarte mult la dezvoltarea transportului feroviar de mărfuri generale, așa cum s-a întâmplat în Europa după război. China a început să utilizeze carnetele TIR în 2018. CEVA Logistics este membră a IRU din 2019, iar liderul global al CEVA pentru soluții transfrontaliere și multimodale, Kelvin Tang, a primit recent premiul IRU New Industry Shapers în semn de recunoaștere a realizărilor sale în pionieratul transportului TIR în China și în promovarea comerțului Asia-Europa. În ciuda eforturilor IRU, numărul carnetelor TIR eliberate este în scădere În 2022, organizațiile membre ale IRU au eliberat 456.000 de astfel de carnete, față de 711.000 în 2021. Cei mai mari utilizatori de carnete TIR în 2022 au fost Iran, Uzbekistan, Turcia, Ucraina și Kazahstan. 

Organizația a înregistrat o cerere crescută de carnete TIR în țările din Asia Centrală și din Golf. Primul transport intermodal cu un carnet TIR digital a avut loc între India și Iran. Containerul a ajuns la destinatarul iranian la doar o zi de la sosire, în condițiile în care, anterior, era nevoie de 5 zile pentru a fi vămuit. 

Articole similare

Ad