Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dacia a generat vânzări în creștere cu 24%, în primul semestru al anului 2023

Modelul Dacia Sandero a înregistrat un succes remarcabil în ultimul an, cu vânzări de 138.978 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 24% față de perioada similară a anului precedent. Sandero a reușit să se mențină pe primul loc în clasamentul celor mai vândute modele către persoane fizice din Europa, având această poziție constantă din 2017.

Dacia Duster, un alt model popular al mărcii, a înregistrat vânzări de 111.891 de unități în primul semestru, înregistrând o creștere de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. Duster a rămas în Top 3 al celor mai vândute modele SUV pe segmentul de retail din Europa.

Dacia Jogger, un model mai recent lansat, a atras 50.569 de noi clienți în primul semestru, depășind pragul de 100.000 de unități vândute de la lansare. Versiunea cu motorizare hibridă a acestui model a câștigat popularitate, reprezentând deja mai mult de un sfert din totalul comenzilor.

În ceea ce privește Dacia Spring, un vehicul electric, acesta a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, cu 38% față de primul semestru al anului precedent, ajungând la 27.438 de unități. Totodată, s-a menținut în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari din Europa.

Dacia a înregistrat pe piața din România rezultate impresionante în primul semestru al anului curent. Compania a vândut un total de 24.733 de vehicule (autoturisme și vehicule utilitare), înregistrând o creștere de 51% față de aceeași perioadă a anului anterior. Cota de piață a mărcii în segmentul autoturismelor a atins 33,4%, cu o creștere de 5,7 puncte procentuale față de anul precedent.

Un aspect remarcabil este faptul că Dacia domină topul celor mai vândute vehicule de persoane pe piața din România. Întregul top 5 este ocupat integral de modelele Dacia. Astfel, Logan s-a clasat pe primul loc cu 7.707 de unități vândute, urmat de Duster cu 5.807 de unități, Sandero cu 5.472 de unități, Spring cu 3.266 de unități și Jogger cu 2.336 de unități.

Mai mult decât atât, Dacia a obținut o cotă de piață record de 40,8% în segmentul de retail. Practic, din 10 clienți persoane fizice care au cumpărat un vehicul nou în primul semestru, 4 au optat pentru un model Dacia.

Aceste cifre evidențiază dominația mărcii Dacia pe piața auto din România și succesul său în atragerea și fidelizarea clienților. Popularitatea în continuă creștere a modelelor precum Logan, Duster, Sandero, Spring și Jogger confirmă încrederea consumatorilor români în calitatea și raportul preț-performanță oferit de aceste vehicule.

Dacia a înregistrat performanțe remarcabile în primul semestru al anului 2023 pe piețele europene. Vânzările mărcii au înregistrat o creștere de 29,5% în segmentul vehiculelor de persoane (VP) în Europa, depășind în mod semnificativ creșterea generală a pieței (+17,5%). Această performanță a dus la o majorare a cotei de piață a mărcii Dacia la 4,5%, cu 0,4 puncte procentuale mai mult față de anul precedent.

Pe piața vehiculelor de persoane (VP) din Europa, Dacia a înregistrat o creștere în vânzări de 29,5% în primul semestru al acestui an. Această evoluție, superioară creșterii generale a pieței (+17,5 %), a dus la majorarea cotei de piață a mărcii până la 4,5%, cu 0,4 puncte procentuale mai mult față de aceeași perioadă a lui 2022.

Pentru prima dată, Dacia a urcat pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute mărci către persoane fizice din Europa, cu o cotă de 8,4%. Aceasta reprezintă o creștere semnificativă comparativ cu cota de piață de 7,6% înregistrată în întregul an 2022 pe segmentul de retail.

În Franța, Dacia a vândut 81.415 vehicule în primul semestru, în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu o cotă de piață de 9,1%, Dacia își consolidează poziția a treia pe piața vehiculelor de persoane din Franța. De asemenea, în segmentul de retail, Dacia a ocupat locul 1, cu o cotă de 16,3%, ceea ce înseamnă că 1 din 6 clienți persoane fizice din Franța a ales un model Dacia.

Pe piața din Italia, Dacia a înregistrat vânzări de 47.798 vehicule în primul semestru, în creștere cu 26%. Cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor de persoane a atins 5,6%, iar în segmentul de retail, Dacia a ajuns pe primul loc, cu o cotă de 9,7%. Sandero a fost cel mai vândut model al mărcii către clienții persoane fizice din Italia.

În Germania, Dacia și-a majorat vânzările în primul semestru ajungând la un procent de 41%, cu 34.862 unități vândute. Cota de piață a mărcii a atins 2,5% și în segmentul de retail, Dacia a urcat pe locul al treilea, cu o cotă de 5,7%. Trei modele Dacia, respectiv Sandero (locul 3), Duster (locul 4) și Jogger (locul 10), se află în topul celor mai vândute autoturisme către clienți persoane fizice din Germania.

În Spania, Dacia a marcat o creștere puternică a vânzărilor, cu 40% mai multe unități vândute în primul semestru. Cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor de persoane a ajuns la 4,9%. Sandero a fost cel mai vândut model pe piața spaniolă în acest semestru, iar în segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4, cu o cotă de 9,1%.

În primul semestru al anului 2023, Dacia a adus inovații importante în gama sa de modele. A fost introdus noul nivel de echipare Extreme, disponibil pe 4 modele, precum Spring, Sandero Stepway, Duster și Jogger. Această versiune transversală a înregistrat un succes notabil, cu peste 45.000 de comenzi în doar câteva luni. Acest lucru demonstrează că noua poziționare a mărcii, deschisă pe universul outdoor, este apreciată de către clienți.

Dacia se pregătește să facă un pas important în domeniul motorsportului. Compania va participa în calitate de constructor la Campionatul Mondial de Rallye-Raid, utilizând prototipuri care vor funcționa cu combustibil sintetic produs de Aramco. Un moment important în acest demers va fi participarea la ediția raliului Dakar din 2025, reprezentând un moment de vârf în angajamentul Daciei în acest domeniu.

De asemenea, Dacia va fi partener principal al circuitului UTMB® World Series și partener titular al competiției Dacia UTMB® Mont-Blanc.

„Dacia își continuă evoluția ascendentă, înregistrând în primul semestru vânzări în creștere cu 24%. Pentru prima oară în istoria sa, Dacia urcă pe poziția a doua pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, ceea ce demonstrează faptul că strategia noastră este adaptată nevoilor clienților. Această performanță reflectă totodată evoluția permanentă a mărcii noastre, așa cum o arată și angajamentele noastre în domeniul outdoor : participarea la campionatul mondial de rallye-raid în 2025 cu prototipuri utilizând combustibili sintetici și parteneriatul cu UTMB® World Series.”,

a declarat Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia.
Vânzări pe modele în primul semestru din 2023 (VP+VU) pe toate piețele de comercializare:
DACIA Sandero138.978
DACIA Duster 111.891
DACIA Jogger50.569
DACIA Spring 27.438
DACIA Logan 14.152
Diverse2.404
Total345.432

Articole similare

Ad