Membrii a trei comisii cheie ale Parlamentului European – Piața Internă și Protecția Consumatorului (IMCO), Industrie, Cercetare și Energie (ITRE) și Transport și Turism (TRAN) – au votat pentru pragmatism în adoptarea amendamentelor de compromis Euro 7.
Astfel, ar trebui să fie transmise numai datele relevante legate de comportamentul vehiculului în materie de emisii, inclusiv senzorul de poluanți și datele debitului de evacuare.
Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „Salutăm deciziile comisiilor de a echilibra reducerea emisiilor cu costul modernizării tehnologiilor. Se dă tonul potrivit pentru a asigura securitatea juridică și coerența cu standardele internaționale, oferind în același timp o cronologie realistă care permite pieței să se adapteze. Este important să transmitem semnalul potrivit pentru a avea emisii reduse la toate tehnologiile disponibile. Diferitele sisteme de propulsie ale vehiculelor se potrivesc unor operațiuni de transport diverse. Decarbonizarea sectorului transporturilor necesită un cadru tehnologic deschis”.
Referitor la înregistrarea emisiilor poluante în cazul vehiculelor cu motoare termice, datele specifice predefinite din vehicul ar trebui puse la dispoziția inspectorilor autorizați temporar și numai la cerere, pentru teste periodice și inspecții rutiere în condiții de siguranță, înainte de a fi șterse ulterior. Stocarea acestor informații pe termen lung ridică probleme din punct de vedere tehnic, pe lângă alte provocări de siguranță, de securitate și de confidențialitate. Iar accesul la datele din vehicul nu ar trebui să afecteze performanța operațiunilor de transport.
Din păcate, cele trei comisii PE nu au reușit să propună un cadru de stimulente pentru a accelera absorbția de piață a Euro 7. „Regulile actuale Euro 6, dar și standardele anterioare au permis întotdeauna statelor membre să stimuleze adoptarea vehiculelor cu noul nivel de poluare înainte ca norma să devină obligatorie. Parlamentul ratează ocazia de a face acest lucru în cazul Euro 7”, a concluzionat Raluca Marian. Raportorii Antonius Manders (Olanda), Jean Marinescu (România) și Massimiliano Salini (Italia), toți din grupul politic PPE, au propus să echilibreze ambițiile mari de reducere a emisiilor pentru vehiculele noi cu costurile rezultate din îmbunătățirea tehnologiilor și îndeplinirea standardelor tehnologice de înaltă calitate, continuând să sprijine tranziția către neutralitatea emisiilor de carbon.