Cele mai recente rezultate financiare publicate de Deutsche Bahn arată că DB Schenker rămâne foarte profitabil, dar că profiturile au scăzut brusc în ultimele șase luni și că EBIT este la jumătate față de perioada similară din 2022, adică de 0,6 miliarde de euro.
Analiștii platformei online Ti amintesc că în primul semestru din 2019 EBIT a fost de 0,2 miliarde de dolari, „deci este posibil să existe încă loc pentru scăderi suplimentare ale profiturilor“. Iar explicația acestor rezultate mai slabe este tariful mai mic de transport maritim, despre care DB declară că a continuat să scadă continuu față de maximele istorice atinse în 2022, deși scăderea s-a mai temperat în ultimele luni. Iar volumele gestionate aerian și maritim au scăzut cu 15,2% și respectiv 8,6% față de perioada similară din 2022.
Și activitatea de Contract Logistics a DB Schenker a avut de suferit, veniturile scăzând cu 14,2% față de 2022, până la 1,386 de miliarde de euro, iar Ti consideră că pe acest segment ar fi trebuit să fie o creștere, din moment ce printre clienții se numără companii americane din automotive și bunuri de consum, care au înregistrat creșteri.
În ceea ce privește transportul rutier, și el a înregistrat scăderi de volume de 2,7%, în ton însă cu tendința pieței. Deutsche Bahn ca grup continuă să aibă o perioadă dificilă, apreciază Ti, în condițiile în care cererea pentru operațiuni feroviare, domeniul său de bază, crește, dar în același timp crește și cererea pentru investiții de capital. Compania feroviară germană de stat a înregistrat o ușoară pierdere în primul semestru din 2023, dar povara datoriei sale mari pare sub control. Cu toate acestea, cesionarea Schenker este încă necesară, iar Deutsche Bahn afirmă că încă își evaluează opțiunile privind vânzarea și că va dura ceva mai mult timp, „așa cum este normal în aceste situații“.