Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eurowag: Dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare este o condiție prealabilă pentru transportul rutier electric

Conform studiului realizat de Eurowag, liderul european în furnizarea de soluții inteligente pentru transportul comercial, presiunea pentru sustenabilitate și reducerea emisiilor afectează toate sectoarele, inclusiv transportul rutier comercial. Aproape trei sferturi din emisiile generate de transportul european provin de pe șosele. Deși transportul electric pentru autovehiculele de pasageri crește în popularitate, electrificarea camioanelor întâmpină dificultăți, inclusiv lipsa infrastructurii de reîncărcare.

Transportul rutier comercial (CRT) are un rol vital în reducerea emisiilor și combaterea schimbărilor climatice, însă decarbonizarea acestuia prezintă mai multe obstacole. Electrificarea camioanelor implică o tehnologie avansată a bateriilor, investiții inițiale mai mari și, chiar problema critică a infrastructurii de încărcare. Puțini transportatori vor să investească în camioane electrice, dacă nu există stații de încărcare suficiente și fiabile.

Succesul electrificării transportului rutier comercial depind de densitatea rețelei de încărcare, performanța, fiabilitatea acesteia, precum și de alte variabile. Multe proiecte se concentrează pe încărcarea „la plecare”, în depozit, pentru a evita provocările încărcării în timpul transportului.

Camioanele alimentate cu baterii impun cerințe specifice asupra infrastructurii de încărcare. Punctele de încărcare trebuie să fie dimensionate corect pentru camioane, să aibă o putere optimă de 350 kW sau mai mult să fie amplasate strategic, inclusiv pe coridoarele rețelei de transport transeuropene. Fiabilitatea este esențială, deoarece întreruperile din cauza încărcătoarelor defecte sunt inacceptabile într-o industrie cu cerințe ridicate de performanță.

Sursa: Eurowag

Conform studiului Eurowag, Norvegia se situează în fruntea clasamentului în ceea ce privește pregătirea pentru transportul de mărfuri electrificat, urmată de Țările de Jos și Elveția. Țări precum Suedia, Germania și chiar țări din sudul Europei, cum ar fi Italia, Portugalia, Spania și Franța, se regăsesc în primele 15 poziții.

Cu toate acestea, România ocupă locul 23 în acest clasament, situându-se între Polonia și Croația. În coada clasamentului se regăsesc țările din Europa de Sud-Est, unde pregătirea pentru electrificarea CRT este fie insuficientă, fie nu sunt disponibile date relevante, în special, Bosnia și Herțegovina, Albania și Republica Macedonia de Nord.

Domeniul electromobilității a evoluat rapid, la fel ca și infrastructura de încărcare, care a adăugat mai multă putere și s-a dezvoltat din ce în ce mai mult. În urmă cu un an, au existat mai puțin de 3.600 de puncte de încărcare cu o capacitate de peste 350 kW în Europa, însă anul acesta numărul punctelor de încărcare au crescut la 6.008 puncte cu o capacitate de 350kW sau mai mult, conform bazei de date Eco-Movement.

Pentru viitorul transportului de marfă electrificat este important să se construiască o infrastructură care să răspundă cerințelor camioanelor electrice și să se dezvolte soluții tehnologice care să ușureze găsirea unor puncte de încărcare adecvate, inclusiv plata ușoară și rezervarea de sloturi.

Această tranziție către transportul de mărfuri electrificat necesită eforturi și soluții de la companiile private, precum Eurowag, așa cum și noi parteneriate și stimulente sau subvenții la nivel național și european. Pentru rezultatele complete ale indicelui Eurowag și pentru mai multe informații despre electrificarea transportului de mărfuri, puteți consulta raportul Electromobilitate în segmentul de marfă comercială, care poate fi descărcat de la Automotive & eMobility disponibil pe site-ul https://www.eurowag.com/services/automotive-and-emobility.

Eurowag a colectat date despre electrombilitate în fiecare țară europeană și s-a concentrat pe mai mulți parametri cheie pentru a evalua gradul de pregătire a fiecărei țări:

– Numărul tuturor punctelor de încărcare și numărul de puncte de încărcare ≥ 350 kW (date Eco-movement 02/2022 și Sygic 05/2022)

– Ponderea vehiculelor de pasageri electrificate (date EAFO și ACEA 01/2022)

– Ponderea HDV-urilor și MDV-urilor electrificate (date EAFO și ACEA 01/2022)

– Legislație și stimulente în vigoare (date EAFO 04/2021)

Fiecare parametru a fost împărțit în trei grupe, evaluat în funcție de numărul punctelor marcate, indicat prin culori, asemănător semaforului:

– Verde pentru un rezultat bun (10-15 puncte)

– Galben pentru un rezultat mediu (5-10 puncte)

– Roșu pentru un scor scăzut (0-5 puncte)

Excepția a fost parametrul „Legislație și stimulente în vigoare”, pentru care Eurowag a acordat puncte în funcție de nivelul legislației în vigoare:

– 0 puncte – nu există legislație în vigoare,

– 5 puncte – 1-3 măsuri de politică locală, stimulente sau beneficii fiscale în vigoare

– 10 puncte – 4-6 măsuri de politică locală, stimulente sau beneficii fiscale în vigoare

– 15 puncte – 7 sau mai multe măsuri de politică locală, stimulente sau beneficii fiscale în vigoare

Pentru a calcula indicele pentru fiecare țară, valorile fiecărui parametru au fost ponderate în mod egal. Este important de menționat că nu toate țările europene au toate datele disponibile public. În astfel de cazuri, valoarea parametrului a fost setată la 0.

Articole similare

Ad