Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tariful mediu din Franța a crescut în iulie cu 2,2%, nu doar din cauza scumpirii motorinei

Creșterea economică din Franța a fost în al doilea trimestru al anului de 0,5% față de primul, un rezultat peste așteptări, datorat comerțului exterior, care a compensat cererea internă slabă, și care îl face pe ministrul economiei și finanțelor să confirme prognoza guvernului de creștere de 1% pentru întregul 2023.

În iulie, potrivit sondajului lunar realizat de Banca Franței, volumul de activitate a crescut în industrie (mai ales în ceea ce privește producția de îmbrăcăminte și încălțăminte, lemn, hârtie și imprimate, în IT, produse electronice și optice și în automotive), servicii și construcții, iar încetinirea a fost mai puțin accentuată decât se anticipase în iunie. Industriile care au înregistrat scăderi de volume sunt cea farmaceutică, a plasticului-cauciucului și a produselor chimice.

Climatul de afaceri din Franța a rămas destul de stabil în iulie, înregistrând pentru a treia lună consecutiv un nivel comparabil cu media sa pe termen lung. Cele mai multe sectoare de activitate se mențin, cel care scade față de mai este comerțului cu ridicata și cel care crește față de iunie este comerțul cu amănuntul (inclusiv comerțul și repararea vehiculelor), așa cum rezultă din datele institutului de statistică INSEE.

În concluzie, analiștii economici se așteaptă ca în lunile următoare activitatea economică din Franța să fie lentă, dar nu catastrofală.

În aceste condiții, Upply constată că tarifele de transport rutier de marfă din Franța au crescut cu 2,2% în iulie față de luna precedentă, în condițiile în care de la început de an au fost stabile, cu o evoluție de la o lună la alta cuprinsă între -1% și +1%. Creșterea nu este determinată doar de scumpirea motorinei, deoarece ea se vede în tarife cu o întârziere de circa o lună și, în plus, motorina s-a scumpit în iunie cu 0,9% față de luna anterioară, ceea ce, pe baza indicelui Comitetului Național Rutier din Franța, ar trebui să ducă la o creștere a tarifului de transport de 0,3% pentru ansamblurile articulate care fac transport pe distanțe lungi. Deci o creștere de 2,2% trebuie să aibă și alte cauze decât combustibilul.

Pe de altă parte, motorina în iulie s-a scumpit cu 2,3%, iar indicele CNR a ajuns la 0,8%, deci este un indicator care trebuie monitorizat atent și în continuare, deoarece ar trebui să ducă la tarife mai mari și în lunile următoare.

Articole similare

Ad