- Sursă foto: VDO (https://www.fleet.vdo.com/products/dtco-4-1/)
Asociația olandeză de transport și logistică TLN, dar și alte părți interesate au avertizat în ultimul timp Comisia Europeană cu privire la faptul că disponibilitatea tahografului inteligent de generația a doua este redusă. Și deja unele state membre au venit cu propriile soluții.
În Olanda, așa cum v-am anunțat deja, autoritatea auto RDW a relaxat înmatricularea vehiculelor noi care după 21 august trebuie să aibă smart tacho 2 și a lărgit orizontul de planificare în service-uri până la 1 octombrie 2023, ceea ce pare a fi suficient pentru a rezolva deocamdată problema disponibilității echipamentelor.
Iar alte state membre au soluții similare. Câtă vreme utilitarele respective nu ies din țara de înmatriculare ele nu trebuie dotate cu noul tahograf, dar, pentru că la trecerea granițelor lucrurile se complică, a intervenit și IRU, care i-a solicitat în scris Comisiei Europene să găsească o soluție pentru întreaga Comunitate.
Chiar și dacă apare însă o astfel de rezolvare, smart tacho 2 tot va trebui instalat mai târziu, iar TLN este în continuare foarte preocupată de disponibilitatea lui pentru echipare retrofită, deoarece numărul de vehicule existente deja pe piață și care au nevoie de noul tahograf este mult mai mare decât numărul de vehicule noi. Iar acum, că smart tacho 2este în sfârșit disponibil, este utilizat în principal pentru noile vehicule. Fereastra de timp pentru echiparea retrofită a flotei existente este deja strânsă și riscă să devină din ce în ce mai strânsă din cauza amânării livrării vehiculelor noi, care face ca unele dintre ele să aibă nevoie de smart tacho 2 deși inițial se estima că vor putea fi înmatriculate suficient de devreme cât să nu fie cazul.