Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scad volumele de mărfuri operate de Portul Hamburg. Doar vracul este pe creștere.

Atât situația economică tensionată din Europa, în special din Germania, cât și factorii geopolitici continuă să aibă repercusiuni asupra volumelor de bunuri care tranzitează portul Hamburg. În ciuda acestora, cel mai mare port maritim din Germania ar putea înregistra o creștere de 7,7% a volumelor de mărfuri în vrac, la 19 milioane de tone. În schimb, volumele de mărfuri generale au fost cu 11,1% mai mici în primul semestru, totalizând 39,2 milioane de tone.

Operatorii de terminale din Portul Hamburg au manipulat 58,2 milioane de tone de mărfuri maritime, ceea ce reprezintă o reducere cu 5,8% mai puțin în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent. Fiind unul dintre cele mai mari porturi feroviare din lume, traficul din interiorul continentului este un aspect semnificativ. Cu un tonaj total de 23,1 milioane de tone, cu 2,1% mai mic, calea ferată aproape că a menținut volumul de transport în port.

„Toate porturile din Marea Nordului sunt supuși acelorași circumstanțe dificile predominante”,

subliniază Axel Mattern, CEO Marketing Port of Hamburg.

Redresare în al doilea trimestru în ceea ce privește manipularea containerelor

Manipularea containerelor în Portul Hamburg s-a îmbunătățit în fiecare lună a primului semestru. În iunie, aceasta a fost cu 10,2 procente mai mare decât în ianuarie. Comparația primelor două trimestre indică o creștere de 4,6% a traficului de containere. De regulă, ratele de creștere în această perioadă sunt de aproximativ 0,6%. În total, 3,8 milioane TEU au traversat cheiurile atunci, ceea ce reprezintă o scădere de 11,7% în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent. Traficul de containere în funcție de tonaj a totalizat 38,7 milioane de tone, fiind cu 10,8% mai mic.

Totalul mărfurilor în vrac a crescut

Tendința pozitivă a încărcăturilor în vrac a fost atribuită tuturor sectoarelor. Cu 3,5 milioane de tone manipulate, volumele de produse agricole vrac au crescut cu 18,6% în prima jumătate a anului. Cu o creștere de 18,1 la sută și 5,3 milioane de tone, tendința în ceea ce privește volumele de mărfuri lichide au fost la fel de pozitive, în timp ce încărcăturile de tip vrac neagricole, cu 10,2 milioane de tone, s-au situat aproape la nivelul anterior.

Evoluții pozitive în America de Nord și Asia

În mod tradițional, China este în fruntea listei celor mai importanți zece parteneri comerciali, păstrându-și primul loc și în primul semestru al anului 2023, cu 1,1 milioane de TEU. Evoluțiile pozitive sunt evidente în comerțul cu alte piețe, de exemplu în America. SUA continuă să ocupe locul al doilea reușind să își consolideze și mai mult această poziție cu o creștere de 7,4 % – 313.000 TEU.

Canada a avansat cu 6,7 procente, ajungând la 95.000 TEU. Cu 108.000 TEU, America Centrală a obținut un avans de 6,3 procente. Pe aceste rute se așteaptă o creștere suplimentară în anii următori, pe măsură ce portul Hamburg se dezvoltă ca un hub energetic.

„Mai ales pe fondul creșterii incertitudinii și al tulburărilor globale, ne propunem să stabilim relații comerciale strânse cu un spectru larg de țări partenere. Relațiile mai strânse cu America de Nord și de Sud, alături de India, ca piață de creștere semnificativă, reprezintă un indicator extrem de promițător în acest context.”,

a declarat Dr. Melanie Leonhard, senator pentru economie al orașului Hamburg.

Evoluții pozitive sunt, de asemenea, evidente în multe părți ale Asiei. Cu o creștere de 9,3 la sută a volumului față de aceeași perioadă a anului precedent, până la 99.000 TEU, India a crescut cel mai mult ca pavilion operat în Portul Hamburg în ultimii patru ani. Comerțul cu Japonia și Thailanda a fost, de asemenea, în creștere. Una dintre companiile din Hamburg care implementează în mod activ această tendință este specialistul în ambalaje și digitalizare Deufol Group, care este și proprietarul terminalului Wallmann.

Mai multe nave de containere mega, de ultimă generație

Tendința de a folosi nave container tot mai mari persistă și în portul Hamburg. 135 de nave din clasa Megamax, cea mai mare, au făcut escală la Hamburg, ceea ce reprezintă o creștere de 15,4 %. Navele de containere mai mari, cu capacități de sloturi de peste 10.000 TEU, au avut cu 6,2% mai multe escale în Portul Hamburg față de aceeași perioadă a anului precedent.

În plus, s-a înregistrat o creștere puternică – de 31,2% – pentru VLCCS – Very Large Containerships – cu 8.000-9.999 TEU, și de 31,9% pentru navele tradiționale de dimensiuni Panamax cu 4.000- 5.999 TEU. Multe dintre aceste nave vor putea utiliza în viitor energia de la țărm în portul Hamburg, care avansează astfel pe drumul spre neutralitatea climatică.

„Circumstanțele economice și geopolitice dificile persistente nu permit realizarea unor previziuni ferme cu privire la evoluția volumelor în Portul Hamburg. Presupunem că cel puțin tendința ușor pozitivă din al doilea trimestru va continua. Modul în care va evolua anul în continuare depinde în mod direct de starea de spirit economică din Germania și de evoluțiile geopolitice”,

subliniază Axel Mattern.

Articole similare

Ad