Pe 27 si 28 august a avut loc la Cheile Gradistei finala nationala a competitiei Truck Trophy, organizate de Mercedes-Benz Romania, pentru care au fost selectati prin tragere la sorti 10 concurenti din cei peste 250 inscrisi.
Aceasta a inclus opt probe individuale si pe echipe – aceleasi in toate cele sase tari inscrise anul acesta in competitie (Germania, Polonia, Belgia, Romania, Elvetia si Olanda) si niciuna de condus, spre marea surpriza a concurentilor.
Prima proba a constat din conducerea unui camion telecomandat pe un traseu cu sinuozitati in limita a patru minute. In a doua proba s-au format doua echipe de cate cinci participati care trageau de capetele unei sfori si pierdea cea care calca linia de demarcatie. In a treia proba, concurentii formau echipe de cate doi, fiecare dintre ei, pe rand, trebuind sa explice, sa ilustreze si sa mimeze cate un cuvant sau grup de cuvinte cu referire la camioane, si apoi sa ghiceasca ce descria, desena sau mima celalalt. Fiecare dintre ei avea la dispozitie un minut, la finalul caruia se numarau cuvintele ghicite. A patra proba a presupus din nou gruparea in echipe de cate cinci, fiecare din cele doua trebuind sa stea pe cate o prelata, pe care sa o intoarca pe partea cealalta, si pe urma iar cu fata in sus, fara ca vreun concurent sa paraseasca prelata sau sa atinga iarba. In aceasta proba invingatoare a fost echipa care a realizat cel mai scurt timp. Urmatoarea proba a fost de catarare pe un zid, pana la o anumita inaltime, de unde concurentii aruncau niste mici obiecte din cauciuc spre o tinta aflata pe podea, obtinand punctajul corespunzator locului de pe tinta in care se opreau acestea. Pentru a sasea proba s-au format iar echipe de cate doi, coordonatorul de joc citea 50 de cuvinte cu referire la camioane, jucatorii ascultau, dar nu notau si nu inregistrau, dupa care aveau doua minute la dispozitie pentru a scrie termenii pe care si-i aminteau si erau punctati in functie de numarul acestora. Proba a saptea, dupa parerea multora cea mai dificila si mai „barbateasca“, presupunea ca fiecare concurent sa se catare pe o sfoara, pana la un anumit punct, iar cand il atingea se pornea cronometrul si conta cat de mult putea sta atarnat fara a se sprijini de nodul franghiei sau de scaunul ajutator aflat in apropiere. Si, in sfarsit, pentru ultima proba fiecare competitor trebuia sa-i numeasca pe cei doi adversari de care, dupa criterii pur personale, i-a placut cel mai mult ca oameni de echipa si care meritau sa reprezinte Romania in finala europeana.
Invingator a fost Catalin Andreescu, urmat de Eduard Dragulescu, ei urmand sa concureze pentru Romania, ca echipa, in finala europeana Truck Trophy din primavara anului viitor.