Intr-un mod de transport precum cel pe caile navigabile interioare, in care procesele inca se desfasoara folosind metode traditionale, in mare masura analogice, orice miscare catre digitalizare trebuie adoptata cu precautie. Metodele personale de comunicare, cultivate de-a lungul decadelor, nu pot si nici nu trebuie inlocuite de la o zi la alta cu interfete de date si aplicatii mobile. Pe de alta parte, nu se poate nega faptul ca, in acest sector, exista o multime de capcane cand vine vorba de procese de eficientizare.
Orice companie de logistica ce isi propune sa se alinieze astazi la mobilitatea bunurilor si datelor intelege cu dificultate de ce cursele pe gol inutile inca trag in jos castigurile, in vreme ce alte moduri de transport au facut schimbari in expedieri de multi ani pentru a potrivi in mod eficient marfa ce trebuie expediata cu capacitatea disponibila. Pe masura ce cota solicitata de caile navigabile interioare scade pe partile modale, companiile de transport maritim si proprietarii independenti de nave – adica operatorii de barje – trebuie sa se gandeasca in ce mod pot utiliza la maximum tonajul disponibil, si in ce mod isi pot optimiza rutele.
Insa clientii se asteapta sa fie in masura sa foloseasca instrumente informatice moderne pentru a-si gestiona fluxul de marfuri. De aceea, unitatea de transport maritim al Imperial Logistics International a adoptat o strategie de digitalizare sistematica si de dezvoltare a unei platforme de e-commerce. In viitor, intregul volum de transport maritim al celei mai mari companii de transport pe cai navigabile interioare din Europa va fi gestionat prin intermediul Sistemului Imperial de Management al Marfii (IFMS). Obiectivul este de a optimiza modul in care sunt atribuite navele si utilizarea mai buna a capacitatii acestora.
Primul pas a vizat consolidarea flotei proprie a companiei si a volumelor de transport interne ale tuturor filialelor companiei, pe piata interna. Astfel, dispecerii din toate locatiile isi pot utiliza computerele pentru a monitoriza marfurile ce trebuie expediate, aflate in asteptare, si navele cu capacitate disponibila. Operatorii independenti de barje vor avea acces la IFMS incepand cu 2017 si, de la mijlocul anului viitor, platforma va fi deschisa si catre expeditorii externi.
IFMS lucreaza precum o bursa de transport maritim, simplificand gestionarea transportului la bord, deoarece navele inregistrate pot utiliza o aplicatie mobila ca sa transmita fara efort informatii privind pozitia sau documentele de incarcare/descarcare. Insa sistemul electronic nu elimina nevoia de apropiere traditionala si contactul personal dintre dispeceri si operatorii de nave. Daca clientii sau operatorii de barje isi doresc sa beneficieze in continuare de suport telefonic, optiunea este disponibila.
Odata ce Imperial migreaza intregul volum anual de transport maritim, de 50-60 de milioane de tone, catre IFMS, circa 20% din intregul volum anual al cailor navigabile interioare din Germania va fi capturat in IFMS – un volum care poate convinge multi operatori de barje sa se alature platformei. „«A convinge» este cuvantul operativ aici. Sarcina noastra nu este doar de a convinge clientii, ci si de a aduce proprii angajati la bord. Este important sa convingem operatorii independenti de barje ai companiei de expeditii de beneficiile si castigurile unei digitalizari mai mari”, a explicat Rembert Horstmann, Director de Marketing in cadrul Imperial Logistics International si profesor onorific de marketing international la FHDW, Paderborn. Acesta va participa in cadrul conferintei „EXCHAiNGE” la sesiunea intitulata „Digitalizarea-puterea informatiei”, alaturi de Mathieu Caudal (Vice-Presedinte produse si operatiuni, Unu GmbH), Karl Kirschenhofer (Vice-Presedinte operatiuni de productie, Nokia Solutions and Networks GmbH&Co.KG) si Hans Pieper (Managing Director, Terminalbetrieb Nord, DUSS GmbH. Discutia va fi moderata de Bettina Bohlmann, Managing Partner in cadrul 3p Procurement Branding GmbH.