Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fără recuperarea unei părți din acciză, Franța ar avea cea mai împovărătoare fiscalitate din UE pentru transportatori

Ministrul francez al economiei, finanțelor și suveranității industriale și digitale, Bruno Le Maire, și-a anunțat recent intenția de a elimina treptat rambursarea unei părți din acciza pe combustibil, iar acum, la final de august, cu o lună înainte de prezentarea proiectului legii finanțelor pentru 2024, organizațiile profesionale franceze din transportul rutier își reafirmă opoziția fermă față de orice modificare referitoare la accize în lipsa unui cadru fiscal european armonizat. Și arată din nou că ministrul nu s-a consultat cu ele în luarea acestei decizii, așa cum a sugerat, și nici nu a răspuns la întrebările și la solicitarea lor de clarificare rapidă a problemei, deși a acordat recent un interviu postului de radio France Inter.

Organizațiile profesionale franceze din transporturi amintesc că rambursarea parțială a accizei pentru motorină nu este în niciun caz o „nișă fiscală franco-franceză“, ci un dispozitiv esențial menit să limiteze diferențele fiscale dintre statele membre UE pentru activitățile de transport și că, în ciuda acestei rambursări parțiale, Franța este una dintre primele țări din punct de vedere al nivelului de impozitare a sectorul de transportul de mărfuri. Iar fără rambursarea parțială a accizei ar fi țara cu cel mai împovărător sistem fiscal din Europa. În plus, dacă modificările aduse accizei nu se fac într-un cadru fiscal european armonizat ar da o lovitură inacceptabilă competitivității transportatorilor francezi în competiția cu străinii.

Toate aceste polemici între ministru și asociațiile profesionale vin în contextul în care, așa cum ați sesizat deja, nivelul prețurilor combustibililor este din nou ridicat și are o tendință ascendentă. Astfel că asociațiile profesionale din Franța, în frunte cu FNTR și OTRE, se declară din nou împotriva oricărei reduceri a accizei rambursate în 2024 și îi mai solicită încă o dată guvernului să apere competitivitatea operatorilor francezi, care se confruntă oricum și cu provocări legate de forța de muncă și de reindustrializare.

Sursă foto: Total Energies (https://services.totalenergies.fr/particuliers/energies-vehicules/carburants-thermiques/diesel)

Articole similare

Ad