Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul incearca sa dezamorseze protestul transportatorilor cu promisiuni. Patru asociatii continua insa ce au inceput.

Dupa indelungi sesiuni de negocieri la Guvern, la Parlament, cu Consiliul Concurentei si separat intre ei, liderii asociatiilor patronale unite au anuntat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca daca Guvernul nu stabileste prin ordonanta de urgenta scaderea tarifului RCA continua cu protestul national joi, 15 septembrie. Astazi insa, cu o zi inainte de protestul mult asteptat, COTAR si ARTRI s-au razgandit, pentru ca Guvernul a promis (din nou… promisiuni) ca ordonanta de urgenta va stabili faptul ca ASF trebuie sa stabileasca un tarif de referinta la RCA in termen de 30 de zile. Ce se intampla daca acest termen nu va fi respectat sau daca tariful nu va fi pe placul transportatorilor nu se stie. Pentru ca nimeni nu a garantat vreun moment pretul de 4.907 lei la B0 pentru un autotractor nou, cat este prima medie conform raportului Milliman si asa cum au solicitat carausii.
Dimpotriva, Guvernul vrea sa inghete tarifele RCA la camioane la 18.500 de lei.
 

Din acest motiv, patru asociatii profesionale din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APULUM si APTE 2002 – raman pe pozitie si se organizeaza in aceasta seara pentru protest, daca Guvernul nu anunta azi valorile la care se vor ingheta tarifele RCA. Patronatele din transporturi solicita Guvernului Romaniei ca in textul Ordonantei de Guvern tarifele RCA sa fie inghetate la valorile medii ale daunelor existente in evidentele ASF si nu la nivelul celor care se vor calcula in viitor, adica sa se inghete RCA la camioane la 4.907 lei, care se calculeaza tinand cont de dauna medie de 18.500 lei, la o frecventa a daunei de 15,6% (din care rezulta o prima medie tehnica de 2.886 lei, la care se aduna cheltuielile administrative, revenind un tarif de 4.907 lei pe an la care toate daunele si cheltuielile asiguratorilor sunt acoperite).
„In continuare, patronatele din transporturile rutiere cer Parlamentului Romaniei sa il demita imediat pe actualul Presedinte ASF, Misu Negritoiu, dupa ce in ultimul an si-a dovedit incompetenta in a conduce piata asigurarilor din Romania. In 2012 un RCA pentru un camion costa 300 de euro, in 2013 polita a ajuns sa valoreze 700 de euro, iar tarifele au crescut la 1.000 de euro in 2014, la 3.500 euro la final de 2015 si, in pofida sesizarilor si dialogului cu autoritati si asiguratori, asigurarea RCA pentru camioane a ajuns sa coste peste 5.000 euro la clasa B0 dupa iulie 2016”, se mai mentioneaza in comunicatul transmis de UNTRR dupa incercarile de dezamorsare a protestelor anuntate cu mai bine de o luna in urma.
Cele patru asociatii profesionale se bucura nu numai de sustinerea membrilor proprii, ci si de firme de transport neafiliate la nicio asociatie, dar care inteleg ca actualele preturi la RCA le scoate in afara pietei, clientii neacceptand cresteri de tarife la mijlocul/in al treilea trimestru al anului, mai ales ca transportatorii din alte tari incheie RCA la valori cuprinse intre 1.500 si 3.500 de euro/an, mult mai ieftin decat in Romania.

Articole similare

Ad