În Germania există aproximativ 35.000 de companii de transport rutier de mărfuri, așa cum reiese din analiza publicată recent de Upply (Overview of freight transport in Germany (upply.com)), iar această cifră a fost destul de constantă în ultimii cinci ani. Potrivit datelor Eurostat, cifra de afaceri anuală a industriei germane de transport a ajuns la 46 de miliarde de euro în 2020, anul începutului pandemiei de Covid-19, dar înainte de acesta activitatea cunoscuse o creștere continuă, atingând un maxim istoric de 46,3 miliarde de euro în 2019 (cu 7,7% mai mult decât în 2018 și cu 14,9% mai mult decât în urmă cu cinci ani).
În transportul rutier de mărfuri din Germania lucrează aproximativ 430.000 de angajați, adică o medie de 11,6 persoane/companie, de aproape două ori mai mult decât media europeană. Deci piața este mult mai puțin fragmentată decât în Spania, țara europeană care deține recordul în această privință.
Cel mai recent raport al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) privind vehiculele aflate în circulație în Europa, publicat în ianuarie 2023, arată că flota germană de utilitare de peste 3,5 t număra în 2021 964.696 de unități, în creștere cu 1,3% față de anul precedent și cu 3,4% pe parcursul a cinci ani. La nivel european, flota germană se situează în urma celei din Polonia, care totalizează 1,2 milioane de vehicule și care a crescut cu 4,2% față de 2020 și cu 15% în cinci ani. Asta în condițiile în care pe drumurile din UE circulă în total peste 6,2 milioane de vehicule comerciale medii și grele.
Flota germană se remarcă prin vârsta ei medie mică, de 9,7 ani, față de 14,2 ani la scară europeană. Dintre piețele principale, doar Franța stă mai bine la acest capitol, cu 9,2 ani.
Dar înmatriculările de camioane în Germania au scăzut cu 19,3% din 2018 până în 2022.