Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA susține alinierea obiectivelor privind emisiile de CO2 la camioane și autobuze pentru toți jucătorii, nu doar pentru producători

Asociația Constructorilor de Autovehicule Europeni (ACEA) susține abordarea generală anunțată și de Consiliului Europei cu privire la revizuirea obiectivelor de CO2 pentru vehiculele grele (HDV), în sensul instituirii de obligații și pentru ceilalți jucători din industrie, nu doar pentru producători.

„Țintele de CO2 foarte ambițioase pentru producătorii de camioane și autobuze nu pot fi atinse numai de către aceștia singuri”, a declarat Sigrid de Vries, director general ACEA. „Legislatorii trebuie să facă mai mult pentru a alinia îndeaproape obiectivele stabilite pentru producătorii de vehicule cu cele pentru celelalte părți interesate, de la furnizorii/operatorii de infrastructură la firmele de transport rutier, expeditorii și operatorii de transport public. Dacă lipsește infrastructura de încărcare cu energie electrică și/sau alimentare cu hidrogen, iar operatorii de transport nu pot folosi vehiculele la fel de flexibil ca modelele convenționale, cum ar trebui să fie convinși clienții să treacă la vehicule cu emisii zero? Ne dorim un sistem robust de monitorizare, care să asigure că toată lumea este pe aceeași direcție”.

La sfârşitul zilei, disponibilitatea vehiculelor cu emisii zero este doar o parte a puzzle-ului. Fie că este vorba despre camioane, autobuze sau autocare electrice, cu baterii, cu pilă de combustie sau cu propulsie pe hidrogen, producătorii investesc miliarde de euro în tehnologii care vor alimenta tranziția ecologică a Europei pentru transportul greu. Dar pe o piață B2B ar trebui să se pună accent mai puternic pe condiții economice favorabile.

În acest sens, legislatorii trebuie să abordeze, de asemenea, nevoile distincte de infrastructură ale segmentelor de vehicule foarte diferite.

De exemplu, autocarele vor necesita acces la încărcare și reumplere de mare capacitate în locații specifice, în timp ce camioanele pentru distanțe lungi au nevoie de acces fără restricții la încărcare/reumplere pe toate drumurile europene.

Amintim că pentru a obține o reducere de CO2 cu 45% până în 2030:

  • peste 400.000 de camioane cu zero emisii vor trebui să fie în operare, adică aproximativ 100.000 de camioane noi cu zero emisii să fie înmatriculate anual sau cel puțin o treime din vânzările noi;
  • sunt necesare cel puțin 50.000 de stații de încărcare accesibile publicului, inclusiv 35.000 de sisteme de încărcare megawați (MCS) și 700 de stații de alimentare cu hidrogen, cu o capacitate zilnică de două tone.

Sursa foto: ACEA

Articole similare

Ad