În prima jumătate a acestui an, Wielton a avut venituri din vânzări de 1.701,2 milioane de zloți polonezi (un zlot polonez este echivalentul a circa 1,10 lei), cu 4% mai mari decât în perioada similară din 2022, în condițiile în care vânzările au scăzut cu 10%, până la 10.762 de unități. EBITDA a crescut cu 11%, până la 108,5 milioane de zloți, marja EBITDA a fost cu 0,4% mai mare, adică de 6,4%, în timp ce profitul net a fost de 53,5 milioane de zloți. Grupul polonez are o disciplină strictă a costurilor și intenționează să scadă cheltuielile de producție, iar în a doua jumătate a lui 2023 se va concentra asupra câștigării de noi comenzi și dezvoltării de noi modele.
În ciuda unui mediu economic dificil și a unei încetiniri clare a transporturilor, Wielton a avut, conform declaraților președintelui companie, Paweł Szatania, un volum satisfăcător de vânzări, iar starea financiară bună permite continuarea proiectelor de investiții și ajustarea cheltuielilor la situația actuală a pieței, dar fiind faptul că și în următoarele luni se așteaptă o scădere semnificativă a cererii de semiremorci în majoritatea țărilor europene. Spre deosebire de unii competitori însă, grupul polonez are ca avantaj faptul că poate introduce rapid vehicule din oferta uneia dintre mărcile sale în oferta celorlalte: de exemplu, soluțiile Guillén au intrat în portofoliul companiei britanice Lawrence David, iar produsele Wielton intră acum în oferta Guillén.
Semiremorcile universale au avut cea mai mare pondere în totalul vânzărilor, de 48%, iar cea mai mare creștere au înregistrat-o combinațiile de volum mare.
Cele mai multe companii cheie din grup și-au menținut poziția de jucători principali pe piața europeană. Nivelul înmatriculărilor Fruehauf s-a ridicat la 2.216 unități, cu aproape 11% mai puțin decât în prima jumătate a lui 2022, iar firma și-a păstrat primul loc pe piața franceză, cu o cotă de 19,4% (față de 20,0% în primele șase luni ale anului trecut), în condițiile în care această piață a scăzut cu aproximativ 8%. Vânzările au scăzut cu 13,0%, până la 2.273 de unități, iar veniturile au fost de 384,1 milioane de zloți, în creștere cu 0,2% față de 2022. Compania și-a mărit deja capacitatea de producție și și-a digitalizat procesul logistic și se va prezenta la Solutrans cu o nouă identitate.
Pe piața poloneză Wielton a fost al treilea jucător, cu o cotă de 14,2%, față de 15,5% în primele șase luni din 2022. Piața din această țară s-a stabilizat la nivelul de acum un an, înmatriculările au totalizat 2.006 unități, cu aproximativ 8% mai puțin decât în 2022, iar vânzările au scăzut cu 9,0%, până la 2.692 de unități. În Polonia se observă o continuare a amânării deciziilor de cumpărare din cauza scăderii cererii de servicii de transport, deci începând cu ultimul trimestru din 2022 interesul clienților pentru semiremorcile cu prelată a scăzut în favoarea celor frigorifice, pe care Wielton nu le are încă în ofertă. Pe de altă parte, semiremorcile basculante, pentru care compania rămâne lider de vânzări în țara de origine, sunt foarte populare.
Lawrence David prognozează un nivel al înmatriculărilor de 1.471 de unități, cu 10% mai mic decât în prima jumătate a lui 2022, ceea ce îi conferă al doilea loc pe piața britanică, pentru care însă datele privind înmatricularea semiremorcilor din prima jumătate a lui 2023 nu sunt disponibile. Vânzările companiei au scăzut cu 10,5% față de anul trecut, ajungând la 1.928 de unități, iar veniturile au crescut cu 11,5%, până la 291,8 milioane de zloți.
Langendorf și Wielton GmbH au obținut locul al șaptelea pe piața germană, care a scăzut cu 8,6%. Vânzările ambelor companii au scăzut cu 6,6%, până la 904 unități, iar veniturile au fost cu 11,0% mai mici, adică 184,8 milioane de zloți. Rezultatele din Germania sunt o consecință a stagnării industriei construcțiilor, precum și a situației dificile a companiilor de transport din cauza costurilor mari și scăderii consumului, iar clienții amână deciziile de cumpărare în așteptarea subvențiilor guvernamentale.
Companiile din regiunea ECE și-au menținut locul al cincilea pe piață, cu o cotă de 5,4%, în ciuda unei scăderi de 10% a înmatriculărilor față de 2022, până la 577 de unități. Piața din zonă a scăzut cu peste 2%, vânzările Wielton cu 4,9%, până la 813 unități, în timp ce veniturile, de 114 milioane de zloți, au rămas la nivelul din 2022. În ECE industria construcțiilor a stagnat și deci interesul pentru basculantele din oțel a scăzut semnificativ, însă Wielton rămâne lider la vânzările de semiremorci cu prelată în Slovacia.
În ciuda decelerării pieței italiene, Viberti și-a menținut poziția a cincea, cu o cotă de 6,4%, având vânzări cu 3,1% mai mari decât în 2022, de 505 unități, ceea ce a dus la venituri cu 18,6% peste cele din 2022, adică de 76,4 milioane de zloți. Companiile italiene de transport se luptă cu scăderea cererii de servicii și costurile mari de operare, dar pentru a compensa Viberti intenționează să-și consolideze prezența în țările din Orientul Mijlociu. În sfârșit, cota de piață a companiei spaniole Guillén a fost de 2,2%, plasând-o pe locul 7 pe piața de origine. Vânzările au scăzut cu 24,3%, până la 240 de unități, iar veniturile cu 7,8%, până la 34,5 milioane de zloți. Piața spaniolă este și ea în scădere cu aproximativ 7% față de 2022, din cauza creșterii ratelor dobânzilor și incertitudinii legate de modificările reglementărilor privind vehiculele mai mari pentru transport public, care îi fac pe clienți să suspende majoritatea licitațiilor și achizițiilor.