Publicația franceză Les Routiers numește 2023 „anul negru al transportului combinat“ deoarece acesta a înregistrat în Franța o scădere semnificativă în primul semestru, în ciuda faptului că este ecologic. Iar asta s-a întâmplat mai ales din cauza grevelor de la SNCF privind reforma pensiilor.
În 2022 transportul combinat în containere sau cutii mobile a reprezentat 41% din transportul feroviar francez de marfă. Dar în 2023 operatorii feroviari sau cei cu barje își pot lua adio de la creșterea de două cifre și de la câștigurile în ceea ce privește cota de piață față de transportul rutier tradițional, cotă care s-a datorat faptului că au atras numeroși clienți noi în anii din urmă.
Adepții transportului combinat se așteptau ca activitatea să se tripleze în zece ani. Dar, după o creștere de 7,9% a traficului de pasageri și de 9,4% a volumelor de marfă în 2022, prima jumătate din 2023 a adus o inversare bruscă a tendinței, rezultând o scădere cu 22% față de cele șase luni similare din anul anterior.