Doru Husarciuc (Dunca Expediții) crede că există un singur mod de a le solicita clienților creșteri de tarife în condițiile în care taxele de drum din Germania, Austria, Ungaria și în curând și alte țări vor crește: foarte ferm. Deoarece, așa cum a declarat la Gala Tranzit, „situația este gravă și ce ne așteaptă va fi greu. Deci va trebui să fim atenți, să calculăm bine costul/km și să putem transfera scumpirile către clienți. Nu le putem acoperi noi, transportatorii. Iar furnizorii de produse și servicii trebuie să ne ajute cu instrumentele de care avem nevoie pentru a prezenta argumentat situația, deoarece nu putem merge la clienți fără a ne fi documentat noi înșine înainte.“ Firmele mici ar putea avea probleme în a calcula exact costul/km, deoarece nu au investit până acum în softuri complexe, de aceea recomandarea reprezentantului Djnca Expediții este ca acestea să se digitalizeze totuși, să achiziționeze programe performante care pot calcula cu două zecimale după virgulă.
Doru Husarciuc crede că puțini clienți vor accepta să acopere întregul cost suplimentar pe care taxa de drum din Germania îl aduce de la 1 decembrie pentru camioanele din Clasa 1, „deci clar ne vor solicita să cumpărăm vehicule din clasele superioare“. Dar în acest caz se pune întrebarea ce e de făcut cu actualele mașini, care nici nu sunt atât de vechi și care se depreciază rapid, astfel că în doi ani vor avea în toate țările UE costuri foarte mari cu taxele de drum. Pentru că în Asia nu este nevoie de camioane Euro 6 cu AdBlue.
Deși lucrează de 30 de ani în domeniu „și am trecut prin multe în acest timp“, managerul firmei timișorene crede că pentru ceea ce urmează este nevoie de o pregătire mult mai bună decât până acum și, mai ales, este nevoie să nu se mai meargă pe principiul că roata trebuie să se învârtă, deoarece asta consumă resurse. Soluția este ca transportatorii să fie fermi în negocieri, deoarece ei creează prețul, și să dimensioneze flota în funcție de necesarul clienților fideli, nu să o lase la discreția pieței.