In decembrie 2016, Ekol a achizitionat 65% din Europa Multipurpose Terminals, operatorul Molo VI din portul Trieste pe care compania Alternative Transport il foloseste pentru Ro-Ro, iar Ekol pentru serviciile feroviare. Pentru Ekol, Trieste are o localizare strategica in ceea ce priveste conexiunile intermodale. „Ekol a ajuns la cinci calatorii dus-intors pe saptamana intre Trieste si Turcia si, de asemenea, planifica, in urmatoarele cateva luni, doua calatorii saptamanale intre Constanta, Romania si Yalova. Din portul Yalova vor fi posibile si alte conexiuni Ro-Ro catre Trieste si Lavrio, Grecia. Merita sa subliniem ca legatura spre si din Constanta este o noua ruta care va ajuta Ekol sa conecteze Romania si alte tari din Europa Centrala si de Est cu alte zone ale Europei", a declarat Ahmet Musul, Chiarman Ekol.
Prin noua investitie portuara in cadrul companiei Yalova Ro-Ro Terminals AS, Ekol va conecta, de asemenea, Trieste cu Turcia. Terminalul este detinut in intregime de companie, iar serviciul este planificat sa fie lansat pana in a doua jumatate a anului 2017. Cand va fi finalizat, investitia va ajunge la 40 de milioane de euro, si va fi primul terminal Ro-Ro al Turciei. Suprafata totala a portului este de 100.000 de metri patrati, cu punctele vamale locale si de frontiera din Yalova situate in interiorul facilitatii. De asemenea, depozitul bonded si non-bonded va oferi clientilor o mare flexibilitate. „Un mare avantaj al acestui port este propriul sau laborator, deoarece Ekol intentioneaza sa aiba acolo un laborator industrial de 1.000 metri patrati. Acest lucru este foarte important atat pentru importatori cat si pentru exportatori, deoarece va permite o validare mai rapida a formalitatilor vamale, si a intrarii in Turcia sau in UE a marfurilor clientilor Ekol intr-un timp mai scurt“, a adaugat Ahmet Musul.
Spatiul de parcare va fi disponibil pentru 500 de camioane. Cand terminalul Ro-Ro Yalova se va deschide in 2017, acesta va elimina 100.000 de vehicule pe an din traficul din Istanbul. Pentru o eficientizare a timpului, dar si a costurilor pentru producatori si transportatori, Ekol va reduce, anual, emisiile de dioxid de carbon cu 3,7 milioane kg, consumul de motorina cu 1,5 milioane de litri si deseurile periculoase cu 12.000 kg, prin reducerea timpului de transport pe autostrada. Acest lucru va oferi oportunitati semnificative de angajare pentru persoanele din regiune, deoarece este mai aproape de centrele de productie precum Gebze, Bursa, Izmit si Eskisehir. Aceasta investitie va mobiliza regiunea in termeni de productie si va avea un efect pozitiv asupra industriei de export din Turcia.
In ultimele luni, Ekol a dezvoltat noi rute de transport: Sete – Paris si Trieste – Kiel, iar compania continua sa implementeze strategia de a oferi tot mai multe conexiuni intermodale in Europa. De aceea, Ekol isi continua extinderea dinamica si rapida si va dezvolta retelele intermodale in Europa in viitorul apropiat.
In septembrie, Ekol intentioneaza sa deschida o noua conexiune block-train intre Trieste si Zeebrugge, Belgia. „Datorita noului tren Trieste-Zeebrugge, Ekol va oferi prima legatura directa intre Marea Mediterana si Marea Nordului. Va fi cea mai rapida solutie de pe piata, care va fi posibila 100% folosind transportul intermodal. Acest tren va lega Benelux, nordul Frantei si Marea Britanie de Europa de Sud, Turcia, Iran si Orientul Indepartat" – a spus Ahmet Musul.
In aceasta directie, Ekol va putea folosi nu numai semiremorci, ci si containere.
Tot in septembrie, Ekol intentioneaza sa initieze un alt block train intre Budapesta si Duisburg, Germania. Datorita acestui fapt, Ekol va conecta CEE cu Germania de Vest, Benelux si Marea Britanie. Pe aceasta linie, Ekol poate folosi echipament pentru remorci si containere.
Compania va creste numarul de legaturi feroviare dintre Trieste si Kiel la 2 pe saptamana. In afara de frecventa sporita, trenul Ekol va opri si in regiunea Kalefeld din Germania, ceea ce reprezinta veste foarte buna pentru companiile importatoare / exportatoare din/catre aceasta zona.