Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Platformă nouă multi-energie, siguranță și confort

Renault a lansat noua generație a modelului Master în cadrul Solutrans, salonul de vehicule comerciale care a avut loc la Lyon, în Franța, la sfârșitul anului trecut. O platformă nouă, multi-energie, cu opțiuni de motorizare diesel, electric și pe hidrogen, acoperă toate cerințele din piață și asigură o autonomie de peste 410 km. Designul aerodinamic al noului Master, atent proiectat până la cele mai mici detalii, asigură eficiență energetică crescută, indiferent de tehnologia de propulsie aleasă, iar 20 de sisteme sofisticate de asistență pentru șofer garantează siguranță optimă și sporesc confortul șoferului.

Nu mai puțin de trei milioane de autoutilitare Renault Master s-au vândut în cei peste 40 de ani de istorie ai modelului, ajuns acum la cea de-a patra generație. Urmând să fie disponibil pe piață din primăvara lui 2024, noul Master promite să se bucure de același succes ca și predecesorii săi, grație tehnologiei de ultimă oră și performanțelor deosebite în materie de eficiență și confort.

O platformă nouă, multi-energie, acoperă toate necesitățile de operare. Sunt disponibile, așadar, motoare diesel Blue dCi, cu puteri de la 105 la 170 CP (care reduc semnificativ consumul de combustibil, în medie cu 1,5 l/100 km, dar și emisiile de CO2 sub limita de 200 g/km), propulsoare electrice de 96 sau 105 kW și o variantă pe bază de hidrogen. În plus, noua cutie de viteză EAG9, cu convertor în 9 trepte, este oferită opțional, pentru un plus de eficiență și confort.

Versiunile electrice pot fi echipate cu baterii de 40 sau 87 kWh, pentru o autonomie de peste 410 km, și oferă posibilități de încărcare Vehicle-to-Grid (V2G) și Vehicle-to-Load (V2L) direct de la baterie sau prin intermediul prizelor din cabina de comandă ori din zona de încărcare, pentru alimentarea diferitelor dispozitive de care este nevoie.

Noul Renault Master se distinge prin sarcina utilă remarcabilă (1.625 kg pentru o furgonetă care necesită permis de conducere categoria B), autonomie extinsă (peste 410 km WLTP) și putere de tractare de 2,5 tone. Consumul de energie rămâne la un nivel remarcabil, fiind de 21 kWh/100 km pentru varianta cu baterie de 87 kWh, datorită sistemului de gestionare a managementului optim al temperaturii bateriei. Cu o încărcare rapidă DC la 130 kW, autonomia poate crește cu 229 km în doar 30 de minute. De asemenea, un încărcător casnic de 22 kW de curent alternativ poate reîncărca bateria de la 10% la 100% în mai puțin de 4 ore.

20 de sisteme sofisticate de asistență pentru șofer garantează siguranță optimă, iar sistemul inovator de frânare dinamică îmbunătățește eficiența la decelerare indiferent de gradul de încărcare a furgonetei, reducând la jumătate timpul de frânare și sporind confortul șoferului.

Design aerodinamic și tot confortul la interior

Elementele frontale ale caroseriei inspiră fiabilitate, durabilitate și siguranță, cu includerea noului logo Renault și a farurilor full-LED XXL, dispuse în forma literei „C”, în jurul grilei centrale. Inserția în formă de „U” de sub grilă poate avea textură neagră granulată sau, în versiunea de vârf a gamei, poate avea aceeași culoare precum caroseria. Clienții au la dispoziție o paletă de șapte culori standard pentru caroserie și peste 300 de nuanțe speciale.

O atenție deosebită a fost acordată și calității percepute și rezistenței. De exemplu, panourile laterale sunt formate dintr-o singură piesă și au o rigiditate remarcabilă, pentru a preveni deformările. Este sporit astfel caracterul robust, în special în cazul versiunilor mai lungi. În zona de încărcare sunt incluse, în plus, elemente precum șanfrenări, întărituri și alte detalii.

Designul aerodinamic, atent proiectat până la cele mai mici detalii, cu un coeficient cx redus cu 20% comparativ cu generația anterioară, asigură cea mai mare eficiență energetică din clasa sa – potrivit producătorului – indiferent de tipul de alimentare. Amintim capota mai scurtă, forma parbrizului și a oglinzilor retrovizoare, canalele de admisie a aerului în bara de protecție și forma optimizată a secțiunii spate.

Interiorul de înaltă calitate al noului Renault Master se aseamănă cu cel al autovehiculelor de pasageri. Bordul în formă de „S” accentuează senzația de spațiu în cabină, iar materialele elegante și ecranul de 10 inch – oferit în echiparea standard la nivelul întregii game – oferă un plus de confort. Tapițeria în nuanțe închise amplifică senzația de protecție în cabina modernă.

Volanul – de asemenea preluat de la vehiculele de pasageri – se poate regla pe înălțime și în adâncime, oferind poziția ideală pentru fiecare utilizator. În plus, versiunile automate sunt prevăzute cu manete de transmisie pe volan, eliberând astfel și mai mult spațiu la nivelul consolei centrale.

Spațiul de depozitare al noului Master, de 135 l, este cu 25% mai mare decât cel al altor modele de pe piață și este alcătuit din numeroase compartimente poziționate pe bord, în uși și la nivelul plafonului, plus torpedo și suporturi pentru pahare.

Noua utilitară se poate transforma cu ușurință într-un birou mobil, prin rabatarea spătarului scaunului din mijloc. Baza sa ascunde un spațiu pentru laptop, iar porturile USB-C asigură alimentarea dispozitivelor. Marginile scaunelor sunt căptușite cu TEP, non-abrazive și robuste, pentru a rezista la uzură în timp. Opțional, se poate alege între mai multe variante de scaune (cu suspensie, rotative, individuale), dar și între trei tipuri de banchete (două din țesătură și una din TEP).

Sistemul multimedia OpenR Link, cu ecran de 10 inch, compatibilitate wireless cu Android Auto și Apple CarPlay, precum și conectivitate la distanță a vehiculului prin intermediul aplicației My Renault sunt incluse în echiparea standard a fiecărei versiuni din gamă. Opțional, se pot adăuga funcții integrate Google (peste 50 de aplicații disponibile în Google Play, navigație HD Google Maps și interacțiune vocală cu Google Assistant), plus alte servicii conectate și încărcătoare wireless pentru smartphone-uri.

Dotări LCV de ultimă generație

Cea de-a patra generație a Renault Master are o sarcină utilă îmbunătățită, de până la 4 t la tracțiune, și un volum de încărcare cuprins între 11 și 22 m3, în funcție de configurație.

Vehiculul va fi lansat cu o gamă completă de echipamente ce acoperă toate cerințele clienților profesioniști. În fabrică sunt disponibile 20 de baze de conversie, prin care se pot efectua modificări constructive chiar de pe linia de producție – adăugarea de basculante, adâncirea habitaclului, adăugare de volum etc.

Grație ampatamentului redus și punții față reproiectate, noul Master este foarte manevrabil, diametrul de bracaj fiind cu 1,5 m mai scurt decât la generația anterioară. Clienții pot opta și pentru o versiune L3, potrivită pentru aplicații urbane (L2 este vehiculul de bază, L3 este disponibilă atât cu tracțiune față, cât și spate, iar L4 are tracțiune doar pe puntea spate).

În cazul modelului electric, noua utilitară înglobează elemente esențiale ale programului Renault „Human first”, special conceput pentru a facilita intervențiile echipelor de urgență în caz de accident. Astfel, un cod QR dedicat pompierilor este integrat în caroserie, pentru a le oferi ghidaj rapid în timpul misiunii. Bateria de înaltă tensiune este izolată, fiind eliminat orice pericol de declanșare a incendiilor, iar întrerupătorul SD deconectează oricum bateria la nevoie. Aceasta din urmă este plasată într-un cadru special, întărit, care furnizează protecție la impact.

Renault Master generația a patra, fabricat la Batilly, în Franța, va fi disponibil începând cu primăvara lui 2024.

Articole similare