Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările de vehicule medii și grele ale Iveco România au crescut de la 447 în 2022 la 651 în 2023

Pentru Iveco România, 2023 a fost un an bun, în care s-au înmatriculat 2.703 vehicule noi din toate categoriile de greutate, cu 7-8% mai multe decât în 2022, dintre care 2.052 ușoare, în creștere cu 30-40 față de anul anterior, și 651 medii și grele, comparativ cu 447.

Compania a avut, pentru toate gamele de greutate la un loc, o cotă de 15,8% (pe o piață mai mare decât în 2022 – deci s-au înmatriculat mai multe vehicule), fiind pe locul al doilea după acest indicator, și-a menținut poziția de lider pe segmentul ușor cu Daily, cu 24,8%, și a ajuns să aibă 7,4% din piața medie și grea. În plus, Andrei Gagea, directorul general Iveco România, declară că producătorul italian are la noi o cotă mai mare decât în țările din jur. Dintre camioanele de peste 16 t, aproape 63% sunt autotractoare și restul șasiuri, un mix puțin diferit față de anul anterior, când autotractoarele au reprezentat 75,6%. Creșterea ponderii autoșasiurilor se datorează inclusiv câtorva livrări de flote de câte 20-40 de gunoiere, skip loader-e și vehicule de construcții. Dintre autotractoare, 20-25% au fost reprezentate de vânzări de flote de câteva zeci de unități, iar restul au fost vânzări retail. Circa 60% din vehiculele Iveco livrate în 2023 au fost comandate din 2022, dar anul trecut s-au remediat problemele din producție și din lanțul de aprovizionare, iar termenul de livrare, care în 2022 depășea un an pentru anumite modele, a ajuns la 3-4 luni, sau chiar mai puțin la unele specificații.

Articole similare

Ad