Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru Iveco România, 2023 a fost un an bun, în care s-au înmatriculat 2.703 vehicule noi din toate categoriile de greutate, cu 7-8% mai multe decât în 2022, dintre care 2.052 ușoare, în creștere cu 30-40 față de anul anterior, și 651 medii și grele, comparativ cu 447.

Compania a avut, pentru toate gamele de greutate la un loc, o cotă de 15,8% (pe o piață mai mare decât în 2022 – deci s-au înmatriculat mai multe vehicule), fiind pe locul al doilea după acest indicator, și-a menținut poziția de lider pe segmentul ușor cu Daily, cu 24,8%, și a ajuns să aibă 7,4% din piața medie și grea. În plus, Andrei Gagea, directorul general Iveco România, declară că producătorul italian are la noi o cotă mai mare decât în țările din jur. Dintre camioanele de peste 16 t, aproape 63% sunt autotractoare și restul șasiuri, un mix puțin diferit față de anul anterior, când autotractoarele au reprezentat 75,6%. Creșterea ponderii autoșasiurilor se datorează inclusiv câtorva livrări de flote de câte 20-40 de gunoiere, skip loader-e și vehicule de construcții. Dintre autotractoare, 20-25% au fost reprezentate de vânzări de flote de câteva zeci de unități, iar restul au fost vânzări retail. Circa 60% din vehiculele Iveco livrate în 2023 au fost comandate din 2022, dar anul trecut s-au remediat problemele din producție și din lanțul de aprovizionare, iar termenul de livrare, care în 2022 depășea un an pentru anumite modele, a ajuns la 3-4 luni, sau chiar mai puțin la unele specificații.

Înregistrările de vehicule grele noi (HGV) au scăzut cu 32,2% în 2020, potrivit cifrelor publicate de societatea producătorilor și comercianților de automobile (SMMT). Declinul, care a dus la cea mai slabă cerere din 2010, se atribuie atât pandemiei, care are impact asupra încrederii întreprinderii de a investi în active noi, cât și unui 2019 rapid, când noua legislație privind tahografele inteligente a dus la o creștere de 12,6% a înmatriculărilor.

În cursul anului au fost înmatriculate aproximativ 32.918 unități, dintre care 57,7% au fost rigide, în timp ce 42,3% au fost camioane articulate, similar cu divizările de piață observate în 2017 și 2018. Industria a înregistrat scăderi la ambele tipuri de camioane, cu 7.352 mai puține rigide (27,9 %) și cu 8.265 mai puține lucrări de artă (37,2%) înregistrate.

După un T3 relativ optimist (1,6%), performanța în trimestrul 4 a fost dezamăgitoare, întrucât noile măsuri de blocare și incertitudinea Brexit au stagnat reînnoirea flotei, în ciuda unui impuls înainte de Crăciun în utilizarea vehiculelor. În cele din urmă, scăderea semnificativă a cererii în trimestrul 2 (73,4%) a influențat performanța întregului an. Cu toate acestea, progresul în ceea ce privește vaccinările și claritatea față de Brexit oferă motive pentru optimism în ceea ce privește reînnoirea flotei în cursul anului 2021.

Mike Hawes, director executiv SMMT, a declarat, „din septembrie, utilizarea camioanelor a început să depășească nivelurile pre-pandemice, dar înmatriculările au continuat să scadă. Operatorii și-au consumat resursele existente, având în vedere incertitudinea continuă de la blocare, iar o scădere artificială a survenit ca urmare a faptului că mulți și-au reînnoit flota în 2019. După un astfel de an tumultuos, în care industria s-a achitat bine în aceste condiții, este vital ca operatorii să poată restabili încrederea, astfel încât să poată investi în cele mai noi vehicule cu emisii reduse, ajutând țara să își îndeplinească obiectivele ecologice, asigurând în același timp economia și societatea, care continuă să se miște.”