Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai puține emisii prin electrificare, eficiență energetică și recondiționare

Renault Trucks a expus la Solutrans, pe o suprafață de 900 m2, 10 vehicule pentru transport cu emisii reduse de carbon, dintre care opt electrice, care ilustrează pilonii principali ai strategiei sale: producerea de camioane cu eficiență energetică tot mai mare, furnizarea de soluții complet electrice pentru transport fără emisii, extinderea duratei de viață a vehiculelor sale în cadrul unei abordări circulare și dezvoltarea de utilitare pentru distribuție last-mile fără emisii de carbon. Printre principalele noutăți de la stand se numără E-Tech T și C, pentru distribuție regională, respectiv construcții urbane, care au intrat în producția de serie în noiembrie la uzina Renault Trucks din Bourg-en-Bresse, E-Tech D cu nou design frontal și noi sisteme de siguranță ce anticipează Regulamentul GSR, dar și noul Master Red Edition, disponibil inclusiv în versiune electrică.

Modelele E-Tech T și C cu greutate totală de până la 44 t în combinație sunt cele mai recente din gama de vehicule complet electrice a producătorului francez, care pornește de la biciclete cargo de 650 kg și ajunge la autotractoare de 44 t și camioane pentru construcții în zone urbane, și care acoperă practic toate aplicațiile urbane și regionale.

Pentru a trece la producția în serie a E-Tech T și C, Renault Trucks se bazează pe experiența de patru ani în fabricarea camioanelor electrice de tonaj mediu la centrul din Blainville-sur-Orne și aplică aceleași bune practici la Bourg-en-Bresse, unde a investit în transformarea facilităților și în dezvoltarea competențelor angajaților.

E-Tech T și C sunt asamblate pe aceeași linie cu echivalentele lor diesel, după care sunt transferate într-o zonă dedicată de 5.200 m2 unde se efectuează operațiunile tehnice specifice electrificării: asamblarea unității electrice de acționare (EDU) și instalarea transmisiei și a bateriilor. Vehiculele electrice revin apoi în procesul de producție de serie, cu teste de performanță și teste pe pistă.

Cele două modele sunt disponibile în versiuni de autotractoare 4×2 și 6×2, cu cabină lungă și ampatament de 3.900 mm, sau șasiuri tridem 4×2, 6×2 și 8×4, cabină scurtă sau lungă și cu 11 ampatamente, de la 3.900 la 6.700 mm. Ele pot transporta mărfuri, materiale industriale sau deșeuri și pot fi adaptate la orice caroserie datorită celor trei tipuri de prize de putere: electrică, electromecanică sau pe cutia de viteze. Camioanele sunt disponibile cu două sau trei motoare electrice care dezvoltă o putere combinată de până la 490 kW, echivalentul a 660 CP.

În funcție de autonomia de care au nevoie clienții în aplicațiile lor, E-Tech T și C pot fi echipate cu 4-5 pachete de baterii Li-Ion care furnizează 390-540 kWh și pot fi reîncărcate prin curent alternativ până la 43 kW sau continuu până la 250 kW, ajungând la un maximum de 300 km cu încărcare completă și de 500 km cu o încărcare rapidă intermediară (250 kW) de o oră (pentru un vehicul echipat cu șase pachete de baterii).

Celulele și modulele bateriei sunt furnizate de Samsung SDI și asamblate în Ghent (Belgia), la o fabrică deținută de Volvo Group.

Master Red Edition, disponibil din 2024, inclusiv în variantă electrică

Renault Trucks va lansa în 2024 o nouă generație Master Red Edition pentru livrări urbane, conectată, personalizată și care se pretează la o gamă diversă de caroserii.

În versiune electrică, noul model se remarcă prin silențiozitate și lipsă totală a emisiilor de CO2, iar datorită designului aerodinamic complet modificat permite reducerea cu până la 21% a consumului de energie față de generația anterioară.

Modelul electric are greutate totală de până la 4 t, sarcină utilă de până la 1,6 t, capacitate de până la 5 europaleți, motor electric cu putere maximă de 105 kW și cuplu maxim de 300 Nm, baterii de până la 87 kWh, autonomie de până la 400 km cu viteză maximă de 90 km/h și timp de încărcare de la 15 la 80% de 40 de minute.

Master Red Edition este disponibil în cinci variante – șasiu-cabină, cabină cu platformă, furgon, furgon cu cabină lungă și versiune de transport pasageri – și poate avea din fabrică suprastructură basculabilă, furgon izoterm sau van, precum și echipamente speciale pentru distribuție și elemente mecanice și electrice care facilitează carosarea.

Pentru un grad mare de personalizare, Renault Trucks a conceput patru pachete de opțiuni: Delivery pentru simplificarea operațiunilor de livrare, Parking Assist pentru facilitarea manevrelor în centrele orașelor, Storage pentru optimizarea spațiului de încărcare și Driver Assist pentru maximizarea siguranței șoferilor și a celorlalți utilizatori ai infrastructurii rutiere.

Și Master Red Edition și Master E-Tech Red Edition sunt disponibile cu echipamente exclusiviste în dotarea standard, de natură să crească nivelul de confort: bord ergonomic, display secundar de 10,1”, încărcător cu inducție și compatibilitate wireless cu Apple CarPlay și Android Auto, acces la Google Services, control automat al climatizării și spații generoase de depozitare. Iar modelul electric are vitezometru digital în standard.

În plus, noile sisteme de asistență a șoferului (ADAS) cresc nivelul de siguranță și de confort în timpul mersului. Master Red Edition este echipat cu sistem adaptiv de cruise control și limitator de viteză, senzori de parcare (spate, față și lateral) cu cameră pentru marșarier și sisteme de asistență la schimbarea benzii de circulație, de avertizare pentru unghiul mort și de recunoaștere a semnelor de circulație.

Având unghi mic de bracare, noul vehicul este ușor de manevrat în spațiile înguste din centrele orașelor.

Printre elementele sale distinctive de design, emblematice pentru Renault Trucks, se numără grila radiatorului cu o bandă roșie, siglele Red Edition de pe aripi și siglele din spate. Iar cabina este personalizată cu centuri de siguranță roșii și huse de scaune și preșuri exclusiviste.

Noul model este complet conectat, deschizând calea către dezvoltarea unor noi servicii dedicate. Un plan de întreținere personalizat permite programarea vizitelor la service și combinarea operațiunilor, asigurând o disponibilitate optimă a vehiculului, iar șoferii primesc alerte privind starea acestuia prin intermediul unei aplicații dedicate.

În ceea ce privește versiunea electrică, ea beneficiază de servicii special proiectate, cum ar fi auditul, instalarea și întreținerea pentru facilitățile de reîncărcare sau programarea și monitorizarea încărcării. Iar pentru un control total al costurilor Renault Trucks Financial Services oferă pachete de finanțare și soluții de asigurare personalizate.

Oxygen are un cost total de operare comparabil cu al camioanelor diesel

Cu ocazia Solutrans a fost prezentat pentru prima dată public camionul experimental greu, de 16 t, 100% electric, Oxygen, dezvoltat de RT, Geodis și alți 17 parteneri cu scopul de a răspunde provocărilor din logistica urbană legate de eliminarea poluării și a zgomotului. În plus, acesta îmbunătățește siguranța activă și pasivă pentru toți participanții la trafic datorită cabinei coborâte ce oferă vizibilitate foarte bună și protecție a participanților la trafic, parbrizului mare, camerelor care înlocuiesc oglinzile retrovizoare și oferă vizibilitate 360 gr și ușii laterale glisante pa partea pasagerului, care restricționează unghiul de deschidere.

Acest model a fost livrat ca prototip la final de 2022, urmează să fie testat în curând de Geodis pentru livrări urbane în Paris, după care va fi o fază de modificare a lui în funcție de reacțiile utilizatorilor și apoi va fi produs în serie la uzina din Blainville-sur-Orne.

Geodis este parte a acestui proiect deoarece are ambiția de a-și reduce emisiile de CO2 cu 30% până în 2030 și de a face pentru început livrări fără emisii de CO2 în 37 de orașe din Franța.

RT și Geodis promit că Oxygen va avea un cost total de operare comparabil cu al unui vehicul diesel, ceea ce constituie o condiție prealabilă pentru adoptarea pe scară largă și cât mai rapid a utilitarelor cu propulsie alternativă.

Economia circulară continuă să fie o prioritate

De la stand nu a lipsit un camion din a treia serie specială de vehicule uzate recondiționate T Red, atractive și pentru șoferi, și pentru firmele de transport, și proiectate să depășească pragul simbolic de 1.000.000 km prin faptul că încorporează conceptul economiei circulare. Pentru a reduce utilizarea resurselor naturale și impactul camioanelor sale asupra mediului, Renault Trucks își propune să prelungească durata lor de viață după 3-4 ani de utilizare cu alți trei ani, în loc ca ele să fie înlocuite imediat cu altele noi.

T-Red mai are avantajul că, într-o perioadă de penurie de camioane, este disponibil imediat. Dar el se remarcă și prin aspect, cu finisaje premium restilizate de echipa de design a producătorului, prin interiorul confortabil și cu ornamente atractive, și prin eficiență. Pentru T-Red se folosesc piese uzate și piese recondiționate din fabrică, în cadrul unor procese industriale riguroase, iar softul motorului de 13 l și cutiei de viteze este actualizat, pentru siguranță și consum redus de combustibil.

Renault Trucks oferă pentru acest model o garanție de până la 240.000 km sau 24 de luni, valabilă în întreaga sa rețea, iar în anumite condiții vehiculele pot fi acoperite și de serviciul de întreținere Start & Drive Excellence Predice, care face posibilă planificarea din timp a perioadelor de indisponibilitate ca urmare a intrării în service.

T Red este disponibil în toată Europa, în rețeaua aprobată Used Trucks by Renault Trucks.

Reamintim că Renault mai are la Limoge o uzină de recondiționare de componente – motoare, cutii de viteze, filtre de particule – și datorită ei se economisește 80% din energia și 80% din materiile prime necesare pentru producerea unor piese noi.

Vehicule electrice de la 650 kg la 44 t

La stand a mai fost expusă o cabină E-Tech D Wide Low Entry Cab de 26 t, transformată în artă stradală. Reamintim că noile camioane urbane și suburbane D, D Wide, C 2.3, D Wide LEC (cabină cu acces coborât) și E-Tech D, D Wide și D Wide LEC se caracterizează acum prin design nou, inspirat atât de la vehiculele comerciale ușoare RT, cât și de la cele grele, prin siguranță sporită și prin trăsături speciale pentru modelele electrice.

Iar din gama Renault Trucks E-Tech Trafic complet electric a fost expus un model cu caroserie frigorifică.

Alături de utilitarele ușoare și grele s-au aflat trei biciclete e-cargo Kleuster Freegônes asamblate în fabrica Renault Trucks din Vénissieux și distribuite prin rețeaua sa: una cu celulă uscată capabilă să transporte o sarcină utilă de 300 kg și un volum util de 2 m3, una în configurație pentru transport de alimente și una în versiune pentru colectarea deșeurilor, ilustrând interoperabilitatea cu D Wide RCV.

În plus, pentru a arăta că vehiculele sale au o eficiență energetică din ce în ce mai bună, Renault Trucks a expus un model diesel din seria T cu motor Turbo Compound de 13 l și 480 CP, care va fi disponibil din 2024 într-o versiunea optimizată, a cărei cabină combină confortul și ergonomia, dar include și numeroase tehnologii avansate de asistență a șoferului pentru a îmbunătăți siguranța rutieră (GSR).

Reamintim că vehiculele grele Renault Trucks pot funcționa cu combustibil B100, un combustibil alternativ durabil care reduce atât emisiile de CO2, cu cel puțin 60%, cât și particulele, cu până la 80%, rămânând 100% regenerabil și calificându-se pentru vinieta CRIT’AIR 1 din Franța.

Dintre vehiculele expuse, au fost disponibile pentru teste trei din gama electrică E-Tech și bicicletele cargo Freegônes.

Producătorul francez a mai promovat la Solutrans Clovis, rețeaua sa de dealeri pentru închirieri de vehicule comerciale și industriale, care oferă un serviciu cu peste 20.000 de vehicule disponibile în mai mult de 200 de locații din Franța, Renault Trucks Financial Services (RTFS), care propune soluții de finanțare și asigurare adaptate vehiculelor electrice.

Ținta pentru 2024: 5-10% dintre vehiculele vândute să fie electrice

Reprezentanții Renault Trucks cred că în 2024 se schimbă paradigma de pe piața camioanelor, în sensul că oferta de transport este mai mare decât cererea, așa cum declară inclusiv clienții întâlniți la Solutrans, și de aceea se revine la o abordare clasică, în care prioritatea este să se asigure disponibilitatea vehiculelor și ele să fie cât mai productive.

Dar principala noutate în 2024 este aceea că progresele în ceea ce privește decarbonizarea trebuie să fie tot mai vizibile, astfel că producătorul francez își propune ca vehiculele electrice să reprezinte măcar 5-10% din vânzările sale totale și celelalte, diesel, pe gaz sau biogaz, să fie cât mai puțin poluante, astfel încât să scadă cu cel puțin 30% emisiile de CO2. Utilitarele electrice RT au parcurs deja în total mai mult de 10.000.000 km și și-au confirmat calitatea, reducând emisiile de CO2 cu 10.000.000 t . În Franța sunt în circulație aproape 1.000 de camioane electrice, dintre care circa 80% Renault Trucks, „și cred că ne vom păstra multă vreme poziția de lider. Pe segmentul de colectare a deșeurilor avem 70-75% din piață și 3/10 camioane pe care le vindem sunt electrice.”

Importantă pentru protecția mediului este și folosirea bateriilor, un subiect complex, unde RT recomandă ca a doua viață a acestora să fie tot în echiparea unor vehicule, dar pentru alte tipuri de aplicații decât distribuția sau colectarea deșeurilor, a treia viață să fie în staționare și abia apoi să fie reciclate.

În afară de revoluția tehnologică este vorba însă și de o revoluție culturală și umană, și de aceea producătorul francez nu pune accent doar pe digitalizare sau tehnologii alternative, ci și pe umanizarea relațiilor cu clienții și pe dezvoltarea unei rețele care să fie cât mai aproape de aceștia.

Articole similare