Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consiliul de Stat din italia dă înapoi: Camioanele trebuie să fie echipate cu senzori pentru unghiul mort pentru a putea intra în Milano

Vehiculele grele care intră în zonele B și C din Milano trebuie să fie echipate cu senzori care să facă “vizibil” unghiul mort. Așa a decis Consiliul de Stat, care a respins recursurile depuse împotriva măsurilor adoptate în 2023 de către Consiliul Municipal din Lombardia și care vizează limitarea traficului de vehicule grele în anumite zone ale orașului pentru a preveni accidentele în detrimentul bicicliștilor și pietonilor.

Hotărârea organului de justiție administrativă anulează concluziile la care a ajuns Tribunalul Administrativ Regional din Lombardia, care, în noiembrie anul trecut, a admis recursul Sistema Trasporti și Assotir, care susțineau că municipalitatea nu este competentă să aprobe dispozițiile referitoare la siguranța traficului rutier, întrucât acestea se referă la deciziile statului. Dimpotrivă, decizia adoptată astăzi de Consiliul de Stat susține că municipalitatea poate identifica zone de trafic limitat prin impunerea unor interdicții de circulație circumscrise în timp, spațiu și echipare a vehiculelor, în sensul că poate acorda posibilitatea de a circula fără limite acelor camioane echipate cu dispozitive de acoperire cu senzori a unghiului mort, capabile să semnalizeze prezența utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor

Această decizie creează și mai multă incertitudine în rândul operatorilor de transport și, mai ales, deschide calea unor reglementări disparate. Riscul acum este ca fiecare municipalitate din Italia să adopte inițiative autonome și necoordonate. Iar acest lucru ar crea un fel de autarhie administrativă, consideră Assotir, una dintre asociațiile care au depus apelul la TAR.

De asemenea, hotărârea arată cât de necesară este intervenția guvernului pentru a asigura o disciplină omogenă, valabilă în toată țara. În acest sens, se va acționa la Ministerul Infrastructurii și Transporturilor pentru ca vidul legislativ determinat, care riscă să genereze un haos imposibil de gestionat, să fie umplut cât mai curând posibil.

Din punct de vedere practic, consideră asociația Assotir, pentru Milano nu s-au schimbat prea multe, deoarece obligația de a instala senzorii pe camioane până la 31 decembrie rămâne, așa cum a fost stabilită prin rezoluția municipală. Trebuie menționat faptul că, în cele trei luni de suspendare a aceleiași rezoluții, din fericire, nu au avut loc accidente în care să fie implicate vehicule grele și bicicliști. Cu siguranță, aceasta este o coincidență pozitivă, dar și un indiciu cu privire la modul în care trebuie abordată problema siguranței pentru toți utilizatorii de drumuri din marile orașe.

Articole similare

Ad