Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) a prezentat cifrele privind controalele prioritare efectuate în luna iunie. Conform cifrelor, acesta a controlat un total de 1.517 vehicule în trei perioade și a colectat 168.600 de euro în plăți de securitate. Aceste cifre iau în considerare toate domeniile legale controlate.

Concret, BALM a verificat respectarea reglementărilor privind cabotajul și a perioadei de repaus săptămânal normal și a inspectat vehicule în domeniul inspecțiilor tehnice rutiere (ITR). Perioadele în care au avut controalele au fost 4-5, 17 și 20-21 iunie. Unele dintre acestea au fost efectuate cu sprijinul poliției locale.

Un control tehnic rutier a avut loc în toate cele trei date. În zilele de 4-5 și 20-21 iunie, accentul a fost pus pe reglementările privind cabotajul, în timp ce pe 17 iunie, Oficiul a intensificat controalele privind perioada de repaus săptămânal. În funcție de dată, locațiile de inspecție au variat de la 35 la 30 de locații. BALM subliniază faptul că rezultatele controalelor efectuate în cadrul acțiunilor prioritare nu sunt, în general, reprezentative. Prin urmare, acestea nu permit să se tragă concluzii fiabile cu privire la situația generală.

În zilele de 4 și 5 iunie, agenții au controlat un număr total de 475 de vehicule. Aceștia au verificat conformitatea a 452 de vehicule cu reglementările privind cabotajul și au constatat că 24 dintre acestea erau în neregulă. Polițiștii au inspectat 70 de vehicule pentru a verifica respectarea reglementărilor privind petrecerea perioadei de odihnă regulate în afara vehiculului. Au fost constatate două infracțiuni la interdicția de a petrece perioada de repaus săptămânal regulat în vehicul. 35 de vehicule au fost inspectate de experți tehnici în vederea depistării defecțiunilor tehnice. Au fost descoperite 12 defecte tehnice, dintre care patru în domeniul anvelopelor, trei în domeniul frânelor și două în domeniul iluminatului.

Pe 17 iunie, polițiștii au inspectat un total de 340 de vehicule. Aceștia au verificat conformitatea a 111 vehicule cu reglementările privind cabotajul. Ei au respins zece dintre acestea. Dintre cele 336 de vehicule pe care BALM le-a verificat în ceea ce privește respectarea perioadei de repaus săptămânal obișnuit în afara vehiculului, a constatat 53 de infracțiuni legate de interdicția de a petrece perioada de repaus săptămânal obișnuit în vehicul. Experții tehnici au inspectat 33 de vehicule în acea zi. Aceștia au descoperit cinci defecțiuni tehnice, patru în domeniul iluminatului și una în domeniul frânelor În total, 702 vehicule au fost verificate în timpul campaniei de inspecție din 20 și 21 iunie. Din cele 674 de vehicule pe care biroul le-a controlat pentru a verifica respectarea reglementărilor privind cabotajul, a trebuit să se opună la 28 de vehicule. Polițiștii au verificat 60 de vehicule pentru a verifica respectarea perioadei de repaus săptămânal în afara vehiculului. Ei au constatat patru infracțiuni. Din cele 26 de vehicule inspectate pentru defecte tehnice, au fost descoperite opt infracțiuni, dintre care patru referitoare la frâne.

După intrarea în vigoare a modificărilor aduse ”Regulamentului privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele” de către Consiliul European, vehiculele grele, inclusiv camioanele mai mici, autobuzele urbane, autocarele și remorcile, vor intra sub incidența unor ținte mai mari de reducere a emisiilor de carbon.

Ștefan Cristescu, Senior Manager PwC România, transmite că noile norme își mențin obiectivul de reducere cu 15% a emisiilor pentru camioanele grele cu o greutate de peste 16 tone până în 2025, dar se vor introduce noi obiective pentru camioanele medii, camioanele grele cu o greutate de peste 7,5 tone, autocare și vehicule de uz specific începând cu 2035.

Aceste obiective includ o reducere a emisiilor cu 45% începând cu 2030 (creștere de la 30%), 65% din 2035 și 90% începând cu 2040. Consiliul evidențiază că sectorul vehiculelor grele contribuie cu peste 25% la emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul rutier, iar standardele mai riguroase vor stimula creșterea ponderii vehiculelor cu emisii zero în UE.

Există derogări pentru autovehiculele înmatriculate folosite de serviciile de protecție civilă, serviciile de pompieri, forțele de menținere a ordinii publice și serviciile de asistență medicală de urgență. Regulamentul impune obiective ambițioase și pentru autobuzele urbane, cerând ca acestea să aibă emisii zero până în 2035, cu un obiectiv intermediar de 90% până în 2030.

Pentru atingerea acestor obiective, vor fi necesare măsuri pentru reducerea impactului financiar asupra operatorilor economici și ajustări semnificative ale bugetelor locale.

Regulamentul va fi semnat și publicat în Jurnalul Oficial al UE, intrând în vigoare la 20 de zile după publicare. Acesta reprezintă un act legislativ cu forță juridică obligatorie pentru toate țările din UE. Standardele privind emisiile de CO₂ pentru vehicule grele au fost publicate pentru prima dată în 2019, vizând perioada 2025-2029.