Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Italia spune “da” la coborârea vârstei minime de 18 ani pentru dobândire permiselor de conducere pentru vehicule grele

Dezbaterea privind propunerea Comisiei Europene de reducere cu trei ani a vârstei de obținere a certificatului de conducere a vehiculelor grele intră în plină desfășurare. Această idee a fost primită cu brațele deschise de către președintele Federazione Autotrasportatori Italiani (FAI Conftrasporto-Confcommercio), Paolo Uggè, care vede o soluție la veșnica lipsă de șoferi, dar care nu vede o cale de soluționare a problemei după Raportul Parlamentului European, care în schimb ar viza chiar creșterea vârstei, în prezent de 21 de ani, pentru dobândirea permisului.

„Fac apel la deputații italieni aleși în Parlamentul European, care cunosc specificul sectorului nostru național, să recunoască posibilitatea ca fiecare stat în parte să reducă vârsta de obținere a permisului de conducere la 18 ani. Ministerul Transporturilor și asociațiile profesionale au întreprins mai multe inițiative de-a lungul anilor pentru a contracara deficitul de șoferi, dar încă lipsesc zeci de mii de tineri șoferi la apel”, afirmă Paolo Uggè.

Termenul de depunere a amendamentelor expiră pe 21 septembrie, dar între timp sectorul transporturilor face presiuni pentru ca propunerea Comisiei Europene să fie adoptată, iar Uggè însuși este cel care amintește cum această propunere coincide cu cea înaintată de asociația Fai în ultimii ani.„Considerăm că abordarea Comisiei este vizionară, deoarece în acest fel, prin intermediul unor trasee de alternanță școală – muncă și, poate, al Academiei ITS, companiile italiene vor putea instrui, încă de la o vârstă fragedă, tineri care să se entuziasmeze pentru acest sector și să obțină competențele necesare pentru a lucra în condiții de siguranță. Propunerea raportorului Comisiei pentru transporturi a Parlamentului European tinde, în schimb, să anuleze această posibilitate și să mențină vârsta de obținere a permisului C la 21 de ani în amendamentele 13 și 70 din propunerea sa. Deschiderea la 18 ani nu ar fi doar o gură de aer proaspăt pentru industria transporturilor rutiere de mărfuri, ci și o oportunitate de a crea locuri de muncă pentru tineri”, a conchis președintele Fai-Conftrasporto.

Articole similare

Ad