Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele spot din Franța sunt la a șasea lună consecutivă de scădere. Cele din contracte au încetat să scadă.

Evoluția procentuală lunară a tarifelor de transport din Franța

Tarifele de transport din Franța au continuat să scadă în martie 2024, cu 0,4% față de februarie, semn că volumele de mărfuri încă nu cresc, așa cum reiese dintr-o analiză recentă Upply Freight Index (Road transport prices in France are continuing to fall (upply.com)). Dar o stabilizare a tarifelor din contracte, excluzând motorina, precum și îmbunătățirea moralului oamenilor de afaceri din domeniu ar putea însemna că lucrurile vor sta mai bine în perioada următoare.

În barometrul anterior fusese anunțată o ușoară creștere, de 0,1%, în februarie față de ianuarie, pe baza datelor provizorii, dar atunci analiștii Upply îndemnaseră la prudență, iar între timp integrarea unor informații suplimentare a confirmat aceste rezerve. În cele din urmă, concluzia a fost că de fapt tarifele din februarie au scăzut cu 0,1%. Iar martie a adus al șaselea declin lunar consecutiv, aceasta fiind cea mai lungă serie de scăderi din 2020 încoace.

Pe de altă parte, tarifele de transport pe bază de contract din Franța au încetat să scadă.

În martie climatul de afaceri din țară, calculat pe baza răspunsurilor managerilor principalelor firme din cele mai importante domenii economice, s-a îmbunătățit cu două puncte față de februarie și a revenit la media sa pe termen lung, pentru prima dată din septembrie 2023 încoace. Toate sectoarele au fost în creștere, cu excepția construcțiilor. Este posibil ca respondenții să fie mai liniștiți datorită scăderii inflației, care a făcut ca în martie creșterea prețurilor de consum să încetinească mai mult decât se aștepta, ajungând la 2,3% față de perioada similară din anul anterior, față de 2,4%, cât prognozase institutul de statistică din Franța (INSEE) și față de 3% în februarie. Pe de altă parte, INSEE și-a retrogradat și prognoza de creștere pentru primul trimestru, anunțând 0%, față de 0,2%, cât estimase în februarie, din cauza multelor incertitudini din economia franceză, cum ar fi cererea slabă și incapacitatea de a fi create noi locuri de muncă.

Articole similare

Ad