Asa cum anticipasem, Anglia devine cea de a patra tara care interzice efectuarea perioadei de repaus de 45 de ore in cabina camionului sau in autocar.
Agentia de standarde pentru soferi si vehicule (DVSA) din UK a anuntat ca va amenda soferii de camion sau de autocar care vor incalca aceasta regula cu o amenda de pana la 300 de lire.
La acest moment, DVSA poate amenda soferii doar pentru incalcarile comise in ziua respectiva sau la momentul controlului, cum ar fi manipularea inregistrarilor tahografului. Inspectorii de trafic, insa, vor primi puteri sporite, astfel incat sa poata amenda pe loc orice incalcare a timpilor de odihna in ultimele 28 de zile, petrecute nu numai pe teritoriul Marii Britanii, ci si din alte state.
La un singur control, inspectorii de trafic vor putea amenda pana la 5 depasiri ale timpilor de condus. Acest lucru inseamna ca amenda maxima poate urca pana la 500 de lire la un singur control.
Reglementarile se vor aplica si soferilor care nu locuiesc in Anglia, caz in care amenda trebuie platita pe loc, autovehiculele fiind imobilizate pana la efectuarea platii.
Amenzile vor incepe sa fie aplicate de la 1 noiembrie 2017. Parcarea in locuri ilegale, zgomotul sau aruncarea de gunoaie in locurile de parcare vor fi, de asemenea, amendate.
Autoritatile britanice au luat masura interzicerii posibilitatii de a face pauza de 45 de ore in cabina camionului sau in autocar din cauza ca multe comunitati s-au plans ca soferii de camion se opresc adesea sa faca pauza de 45 de ore in spatii neamenajate facand galagie si lasand in urma mizerie. In 2016, autoritatile din Kent au amendat circa 3.700 soferi de camion pentru parcarea ilegala sau neadecvata a camioanelor.
Un alt motiv pentru care s-a luat aceasta masura il reprezinta numarul mare de accidente care au drept cauza adormirea la volan. DVSA a acordat peste 6.300 de amenzi cauzate de depasirea timpilor de condus intre aprilie 2015 si martie 2016. Potrivit Asociatiei Regale de Prevenire a Accidentelor (RoSPA), oboseala este responsabila pentru 1 din 5 accidente cu urmari fatale. In aproape 40% din accidentele cauzate de oboseala la volan sunt implicate vehicule comerciale.