Dupa doi ani de constructie si proceduri legale, Terminalul Ro-Ro Yalova functional. Acesta este menit sa ajute companiile care efectueaza importuri/exporturi catre Turcia, fiind totodata un hub pentru alte destinatii, precum Orientul Mijlociu.
Investitia initiala s-a ridicat la valoarea de 40 de milioane de euro. Marti, 3 Octombrie, primele vehicule au ajuns deja in port, cu ocazia realizarii primului export, iar prima calatorie Ro-Ro a inceput miercuri, pe 4 Octombrie. Nava Ro-Ro, QEZBAN, ce apartine de Alternative Transport, a pornit deja catre Trieste, Italia.
Construit in Yalova Topçular pe o suprafata de 80.000 m2 si o capacitate de 500 de remorci, Terminalul Ro-Ro Yalova are un doc cu 2 rampe, X-Ray, un birou vamal, un laborator, birouri de agentii, facilitati sociale pentru soferi, o zona de depozitare pe termen scurt de 16.000 m2 si un depozit ADR.
Materialele cancerigene vor fi testate in laboratoarele din Terminalul Yalova, deschizand calea catre exportul de textile si produse din piele, incaltaminte, produse stationare si jucarii. Departamentul care va analiza produsele alimentare pentru import si export va deveni operational pana la finalul acestui an. Incepand cu noiembrie, vehiculele prin care se vor efectua exporturi vor utiliza statiile de benzina fara a plati taxa speciala de consum.
Terminalul Ro-Ro Yalova va tine departe de traficul din Istanbul peste 100.000 de remorci, punand, astfel, capat densitatii traficului din Haydarpasa si, totodata, va usura traficul in directia Harem-Üsküdar, pe partea anatoliana. Terminalul va determina inlaturarea ineficientelor operationale cauzate de timpul pierdut in traficul urban. Pana acum, Ekol si-a desfasurat toate operatiunile externe din Portul Haydarpasa. Din acest moment, insa, operatiunile vor fi continuate din Terminalul Ro-Ro Yalova.
Terminalul Ro-Ro Yalova va imbunatati eficienta operatiunilor, ajutand producatorii, dar si transportatorii sa economiseasca timp si resurse financiare. Totodata, va contribui semnificativ la protectia mediului. Reducand timpul de transport pe cale rutiera, se vor economisi 1.5 milioane de litri de combustibil si 4 milioane de kilometri de drum rutier, se vor reduce emisiile de dioxid de carbon cu pana la 3.7 milioane de kilograme si deseurile periculoase cu pana la 12.000 kg.