Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tranziția energetică este cu atât mai dificilă în industriile unde predomină IMM-urile, ca transportul

În opinia directorului asociației transportatorilor belgieni FEBETRA, Philippe Degraef, este la fel de clar că există probleme legate de mediu și de climă – deci este nevoie de soluții verzi și sustenabile – și că noua normalitate va costa enorm, aspect pe care guvernele îl ascund sau nu îl prezintă suficient.

În aceste condiții, instituțiile publice, expeditorii și transportatorii vor trebui să colaboreze și să convină asupra unei distribuții echitabile a costurilor suplimentare asociate inevitabil cu trecerea la logistica fără emisii. „Pentru că, indiferent cum privești lucrurile, sustenabil este sinonim cu scump.“ Sectorul transporturilor este pregătit să contribuie la protejarea mediului și a climei, crede directorul FEBETRA, dar și calendarul trasat de politicieni trebuie să fie fezabil din punct de vedere practic și, mai mult, să fie accesibil. Or, diferitele autorități cu care asociația belgiană este în contact în contextul tranziției energetice par să uite că transportul este un sector tipic al IMM-urilor, ale căror rezerve financiare sunt modeste. Deci cu atât mai mult realismul și accesibilitatea sunt parametri care trebuie luați în considerare când vorbim de schimbările climatice, „pentru a evita carnagiul. Ideea că țara noastră și, prin extensie, întreaga Uniune Europeană pot fi protejate împotriva schimbărilor climatice fără eforturi financiare mari este o iluzie. Poate este un adevăr neplăcut, mai ales în actuala perioadă electorală, dar toată lumea, fără excepție, va trebui să sape adânc în portofele.“

Articole similare

Ad