Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi inspecții la intrarea în Marea Britanie, pentru produsele proaspete

Toate mărfurile proaspete provenite din UE – plante, flori, lapte, carne – vor fi verificate imediat la granița britanică, pentru a se vedea dacă au boli. În aceste condiții, asociația olandeză de transport și logistică TLN promite că va urmări îndeaproape implementarea noii măsuri, pentru a vedea dacă se adeveresc temerile transportatorilor legate de orele de întârziere și de povara administrativă și financiară adusă de noile controale.

TLN amintește că de la intrarea în vigoare a Brexit florile și plantele olandeze au trebuit verificate și în Olanda, și în Regatul Unit, în apropierea adresei de livrare. Dar de acum încolo, în loc să se verifice la aceste mii de puncte de livrare, vor fi verificate în doar câteva puncte centrale de control din porturile britanice. De asemenea, până acum trei luni trebuiau inspectate numai produsele cu risc ridicat, pe când acum sunt verificate și cele cu risc mai mic de boli, cum ar fi florile tăiate.

Managerul Jan-Paul van der Haas, de la firma Van der Haas Transport din Kwintsheul, crede că noul control va însemna multă birocrație, deoarece există 40.000 de coduri diferite de plante ce trebuie raportate în documentele care trebuie trimise pentru expediere și, dacă se greșește un singur punct sau o singură virgulă, documentul trebuie refăcut.

Autoritățile britanice de control declară că toate mărfurile vor fi controlate, ceea ce, în cazul acestei firme olandeze, înseamnă toate cele 43 de cărucioare pentru flori care încap într-un camion, iar această verificare poate dura patru ore. Noile puncte centrale de control sunt deschise doar cinci zile pe săptămână, de la 7 a.m. la 7 p.m., și orice vine în afara acestui interval trebuie să aștepte până a doua zi.

Șoferii nu au voie să fie prezenți în timpul inspecției camionului, deci transportatorii nu pot ști dacă încărcătura va fi așezată înapoi fără să fie deteriorată, iar dacă sunt daune nu vor putea dovedi cauza lor.

Verificarea costă 688 de lire pentru fiecare camion, iar factura trebuie transmisă direct clienților, altfel, în cazul Van der Haas Transport, care face 40 de curse pe săptămână și circa 2.000 pe an, pierderea totală va fi de 800.000-1.000.000 de euro/an.

Managerul companiei crede că transportatorii olandezi ar trebui să ia atitudine împreună și să decidă să nu mai livreze câteva luni produse în Marea Britanie, poate măsura se va anula. Altfel, în timp ea se va aplica și legumelor și fructelor.

Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad