Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Procesul digitalizat de escală în port reduce emisiile de CO2 cu 6.000 de tone în Portul Göteborg

O digitalizare cuprinzătoare a procesului de sosire a navelor în Portul Göteborg este acum în curs de desfășurare. Platforma „Digital Port Call”, lansată astăzi, 14 mai, devine o nouă parte a infrastructurii maritime a portului, oferind condiții complet noi pentru un proces de escală a navelor mai rapid, mai sigur, mai eficient și mai durabil.

Portul Göteborg este cel mai mare port din Scandinavia, gestionând aproximativ 6.000 de escale de nave pe an. La fiecare sosire, o multitudine de actori din port sunt activați, din momentul în care o navă intră în zona portuară până când este acostată.

De la plecarea unei nave din portul anterior și până la sosirea acesteia în portul Göteborg, trebuie comunicate cantități mari de informații între până la 120 de actori diferiți, care trebuie să fie sincronizați, inclusiv companii de transport maritim, terminale, remorchere, piloți, barcagii și planificatori de trafic, explică Fredrik Raer, managerul de control portuar la Autoritatea Portuară din Göteborg.

„Cu ajutorul platformei noastre Digital Port Call, toate informațiile necesare pot fi colectate și procesate într-o conștientizare comună a situației, care oferă un sprijin decizional bazat pe date pe tot parcursul procesului de apel. Acest lucru oferă o mai bună predictibilitate și oportunități pentru o planificare mai eficientă a resurselor, în timp ce orice perturbări pot fi detectate și abordate din timp.”

Platforma permite, de asemenea, sosiri „Just-in-Time” pentru nave. Primind un „bilet digital de așteptare la coadă” cu mult timp înainte de sosire, navele evită să se grăbească să intre în zona portuară pentru un slot favorabil. În schimb, se poate adapta la o viteză mai ecologică și mai rentabilă în timpul călătoriei din portul anterior, astfel încât, la sosirea în zona portuară din Göteborg, să se poată îndrepta direct către un cheu preasigurat.

Inter Terminals este o companie de terminale în Portul energetic din Göteborg, precum și un actor de apel portuar care furnizează date către Digital Port Call. Compania a fost, de asemenea, un partener colaborator în pregătire pentru lansarea platformei.

„Ne propunem întotdeauna să fim în fruntea digitalizării care creează valoare pentru noi și pentru clienții noștri. Digital Port Call îmbunătățește fluxul de informații între actorii din Energy Port și oferă clienților noștri oportunități de reducere a consumului de combustibil, așa că a fost firesc să ne implicăm încă de la început”, a declarat Thomas Andersson, manager al serviciilor logistice la Inter Terminals.

Atunci când se calculează reducerea totală a timpului de ancorare și de acostare, Portul Göteborg se așteaptă la o scădere de 6.000 de tone de emisii de CO2 în zona portuară pe an datorită condițiilor create de Digital Port Call. Gabriella Ståhle, planificator de producție în cadrul Energy Port din Portul Göteborg AB, care a fost implicată în dezvoltarea platformei.„Iar aceste cifre nu includ nici măcar reducerea care va avea loc în afara zonei portuare din cauza aburului lent din portul anterior. Dacă adăugăm că alți actori din cadrul escalei portuare sunt acum capabili să își folosească resursele în mod mai înțelept și mai eficient în acest proces, putem concluziona că toate părțile beneficiază de Digital Port Call.”

Sursa foto: The Gothenburg Port Authority

Articole similare

Ad