Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai multă electronică pentru un condus confortabil și sigur

Odată cu noile sisteme de siguranță cerute de noul regulament GSR2 care intră în vigoare de la 1 iulie, gama grea Renault Trucks primește și un bord nou cu afișaj digital, completat de o a doua tabletă pentru a naviga ușor prin toate funcțiile de asistență disponibile. Upgrade-ul de asistență și siguranță va fi completat, la finalul acestui an, de noi sisteme de control al funcționării motorului și un refresh al axelor și cutiei de viteze pentru un consum și emisii mai reduse de la 1 ianuarie 2025, când noi niveluri de emisii sunt impuse prin VECTO la camioane. În ceea ce privește aerodinamica, introducerea sistemului de camere care înlocuiesc oglinzile retrovizoare aduce un plus important.

Din dorința de a oferi șoferilor condiții mai bune de condus și odihnă la bordul autovehiculelor sale, Renault Trucks a optimizat amenajările interioare ale cabinei pentru a combina confortul și ergonomia, precum și echiparea camioanelor sale cu tehnologii avansate de asistență a șoferului pentru a îmbunătăți siguranța pe șosea.

Un camion Renault Trucks T echipat cu toate noile sisteme de securitate și cu noua planșă de bord care include și instrumentarul de bord digitalizat a ajuns în România luna trecută pentru a fi arătat tuturor iubitorilor brandului francez, cu atât mai mult cu cât noua generație de camioane Renault Trucks este cea mai avansată de până acum.

Confort la volan și la bord

Noutatea gamei grele de camioane T Max de la Renault Trucks este tabloul de bord, care include un ecran digital principal reglabil de 12 inci, completat de un ecran tactil secundar multifuncțional de 9 inci cu o interfață intuitivă Android Automobile pentru acces rapid la aplicații.

Șoferii pot folosi comenzile de pe volan pentru a acționa în deplină siguranță funcțiile afișajului principal și ale ecranului secundar, inclusiv apelurile telefonice și comenzile pentru muzică.

Pe ecranul principal, turometrul analogic pe ac a fost schimbat cu unul digital. În funcție de turația motorului se modifică linia de la stânga la dreapta, de la zona verde la cea roșie. Pentru nivelul de combustibil este un nou instrument care acum indică și distanța rămasă pe care o putem parcurge cu nivelul din rezervor.

Pe ambele ecrane apar permanent detalii despre călătorie: cantitatea totală de motorină și de AdBlue consumată, consumul mediu de motorină, autonomia, nivelul de AdBlue, viteza medie de deplasare, temperatura exterioară medie, cât timp motorul a fost pornit, distanța parcursă, cât timp motorul a fost în turație neeconomică peste zona verde și, de asemenea, timpul de mers pe pilot automat.

Trip meterul poate contoriza și afișa trei călătorii în curs sau finalizate (T1, T2, T3). Ele pot fi afișate concomitent pe ecranul secundar. Sistemul de contorizare poate fi pus și pe pauză și se poate reactiva oricând. Acest mod se poate utiliza pentru a contoriza consumul camionului fără a ține cont de aglomerații sau de mers la ralanti, de pildă. Trip meterul oferă și detalii despre stilul de condus al șoferului.

Noua variantă de bord include și un nou indicator de sarcină care arată greutățile pe axe și greutatea totală din semiremorcă și o cameră pe marșarier care este montată în partea din spate a autotractorului, iar, la cererea clientului, se pot adăuga camere suplimentare și pe remorcă.

Și agenda telefonică are un nou display, iar din momentul conectării telefonului, pe ecran apare butonul de contacte favorite, apeluri recente și agendă.

Sistemul de ventilație poate fi activat și digital, de pe ecran, pentru a fi mult mai ușor pentru șofer să își regleze sistemul de climatizare (inclusiv clima de parcare) în timp ce conduce, dar se pot folosi și butoanele pentru acest lucru.

Pe ecranul principal se mai găsește funcția de radio, climatizarea, monitorizarea presiunii din anvelope, iar dacă există o conexiune între camion și remorcă, se poate vedea și presiunea din anvelopele semiremorcii.

Un buton de aprindere automată a farurilor, solicitat de GSR2, este ușor de accesat, fiind dispus sus în stânga pe planșa de bord.

O nouă funcție foarte importantă este Auto Hold, care menține frâna atunci când șoferul oprește vehiculul și este benefic mai ales atunci când oprirea se face în pantă, la semafor sau în aglomerație, când camionul alunecă în spate atunci când șoferul mută piciorul de pe pedala de frână pe cea de accelerație. Sistemul nu trebuie confundat cu frâna de parcare propriu zisă, activându-se automat atunci când șoferul frânează în staționare.

Volanul, complet nou, este mai teșit și încastrează noua siglă Renault Trucks, sub logoul proeminent fiind montat un airbag. Toate funcțiile sunt dispuse pe fața volanului, padelele laterale de pe dedesubt, precum și butonul rotativ pentru meniu fiind eliminate. Blocul de comandă de pe partea stângă a volanului setează pilotul automat (Cruise Control Adaptiv – ACC și unitate comandă motor), iar butoanele din dreapta navighează prin meniul panoului de bord, în timp ce radioul se poate activa din ambele părți.

Pilotul automat adaptiv permite setarea a cinci intervale de evoluție a vitezei de deplasare în funcție de viteza de croazieră presetată față de cele trei de la modelele anterioare. Noul bord digital de la Renault permite chiar setarea supravitezei peste limita setată din pilot, astfel încât să se folosească la maximum inerția, dar să nu existe pericolul înregistrării unei depășiri de viteză care să îl aducă pe șofer în situația de a încasa o amendă.

Pe volan a apărut funcția de turație la ralanti, care în trecut era solicitată de șoferi, deoarece în parcare nu puteau folosi o turație ceva mai mare.

Pentru un confort optim, volanul poate fi îmbrăcat în piele, în timp ce scaunele și planșa de bord pot fi personalizate cu material textil și/sau piele pentru scaune, iar pentru planșa de bord, clasic sau compact, gri antracit sau negru și roșu.

Coloana de direcție a volanului poate fi reglată în trei direcții, fiind una dintre cele mai bune de pe piață atât din punctul de vedere al poziției obținute – la îndemână și oferind o vizibilitate excelentă asupra panoului de bord – cât și al rapidității și ușurinței în manevrare.

Coloana de direcție poate fi reglată cu ajutorul unei singure comenzi acționate cu piciorul, care reglează atât poziția, cât și înclinarea volanului. Precizia și siguranța sunt garantate prin reglarea cu ambele mâini pe volan și prin blocarea instantanee.

Tehnologie avansată de asistență pentru șofer

Modelele Renault Trucks din gama de vehicule grele – T, T High, C & K și Renault Trucks E-Tech T & C – încorporează cele mai recente tehnologii de asistență pentru șoferi și cele mai eficiente sisteme de frânare de urgență pentru siguranța acestora, a încărcăturii lor și a celorlalți participanți la trafic.

Sistemele de asistență pentru șofer se bazează pe mai multe radare și camere de luat vederi în jurul vehiculului (în partea de sus a cabinei camionului, pe părțile laterale și în spate, mărind câmpul de vizibilitate al șoferului).

În cazul în care radarele detectează mișcări periculoase ale altor participanți la trafic, șoferul este avertizat luminos de martori montați în stâlpii frontali atunci când dorește să efectueze un viraj sau să schimbe banda.

Funcțiile ADAS, cerute de noul regulament de siguranță rutieră GSR 2 – avertizări, frânare de urgență, asistentul de bandă, avertizarea limitelor de viteză etc. – pot fi dezactivate individual, iar la o simplă apăsare de buton se pot reactiva. De asemenea, când vehiculul este repornit, toate funcțiile de asistență sunt activate. Șoferul poate accesa rapid meniul ADAS printr-o simplă apăsăre a unui buton aflat sub panoul secundar și poate vedea astfel toate funcțiile pe care le are vehiculul pe display. Fiecare funcție ADAS are un meniu separat unde sunt prezentate toate detaliile acesteia.

În plus, pentru reducerea consumului de carburant și, prin urmare, a emisiilor de CO2, vehiculele pot fi echipate cu sistemul Optivision Map Based, care transmite date topografice către computerul de bord pe măsură ce se parcurge drumul, pentru a optimiza strategiile de schimbare a treptelor de viteză. Modulele Check și Map ale software-ului de gestionare a flotei Optifleet sunt, de asemenea, incluse, pentru a controla și optimiza stilul de conducere și a planifica și mai eficient călătoriile.

De la finalul acestui an intră în producție un sistem predictiv de Stop/Start al motorului în modul eco roll (PESS), sistemul Stop Start automat al motorului, Optivision reînnoit cu recunoaștere a indicatoarelor de trafic, precum și reînnoiri ale axelor și cutiei de viteze menite să îmbunătățească și mai mult consumul de combustibil.

Articole similare