Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele între Germania și Polonia sunt mai mari decât în Q4 2023, dar mai mici decât în Q1 2023

Tarifele de transport rutier de marfă între Duisburg și Varșovia

Între Germania și Polonia, în primul trimestru din 2024 au crescut față de trimestrul anterior și tarifele spot, și tarifele de transport pe bază de contract, în ambele sensuri, conform indicelui european al tarifelor de transport rutier de marfă realizat de Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights). Pe ruta Varșovia-Duisburg tarifele din contracte au fost de 1.508 euro (1,40 de euro/km), cu 5,1% mai mari decât în trimestrul al patrulea din 2023, dar cu 3,0% mai mici decât în primul trimestru din 2023. Iar tarifele spot au fost de 1.657 de euro (1,53 de euro/km), cu 4,1% mai mari decât în ultimul trimestru din 2023 și cu 4,0% mai mici decât la început de 2023.

Pe sensul celălalt, de la Duisburg la Varșovia, tarifele din contracte au fost de 1.209 euro (1,12 euro/km), în creștere cu 1,1% față de trimestrul anterior și în scădere cu 0,5% față de primul trimestru din 2023, și cele spot au fost de 1.414 euro (1,30 de euro/km), în creștere cu 5,1% față de trimestrul anterior și în scădere cu 1,0% față de primele trei luni din 2023.

În ambele sensuri tarifele spot sunt constant mai mari decât cele de transport pe bază de contract: de la Varșovia la Duisburg cu 9,9% (în ușoară scădere față de diferența de 11,0% din trimestrul precedent), iar de la Duisburg la Varșovia cu 17,0%, față de diferența de 12,6% din trimestrul precedent.

Prețul motorinei din Polonia a fost în primul trimestru din 2024 mai mic decât media din ultimul trimestru al anului trecut, ceea ce a dus la costuri de operare mai mici și a contribuit la scăderea tarifelor de transport rutier de marfă.

În ceea ce privește consumul, deci și cererea de transport de bunuri, potrivit unui sondaj McKinsey, în februarie 2024 consumatorii europeni erau puțin mai optimiști decât în trimestrul anterior, probabil datorită stabilizării inflației și îmbunătățirii pieței muncii. Totuși, ei rămân precauți. Dar s-au observă ușoare îmbunătățiri ale economiilor și înclinația de a cheltui pentru amenajarea casei, consumabile pentru grădinărit, călătorii și echipamente sportive tipice pentru începutul anului, aspecte dovedite de creșterea cu 8,0% față de începutul lui 2023 a cererii de bunuri de uz casnic din Germania. Deci cererea de bunuri de consum, bunuri intermediare și bunuri de capital fabricate în această țară se stabilizează în întreaga Europă. Iar consecința este că tarifele de transport rutier de mărfuri scad mai puțin decât în 2022 și 2023.

În plus, datele Eurostat arată că cererea totală de bunuri a scăzut în Germania cu 9,7% față de trimestrul anterior, dar că față de perioada similară din 2023 se vede o creștere de 3,4%. În restul anului însă incertitudinile economice și geopolitice globale pot continua să influențeze comportamentul consumatorilor. Nu trebuie să uităm că avem deja primul trimestru complet în care este în vigoare noua taxă de drum din Germania, care a dus la creșteri semnificative ale tarifelor.

Articole similare

Ad