Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

GOPET ROMÂNIA investește într-un nou sistem de urmărire a expedițiilor, pe fondul conflictului din regiunea Mării Roșii

Casa de expediții GOPET ROMÂNIA raportează întârzieri semnificative și modificări operaționale din cauza conflictului din regiunea Mării Roșii. În fața acestor provocări, compania a decis să investească într-un nou sistem de monitorizare a expedițiilor, care compară informațiile despre locația transporturilor din trei surse independente: compania de transport maritim, datele obținute prin satelit și informațiile din port. GOPET speră că prin acest sistem să se permită furnizarea unor estimări mai clare ale orelor de sosire a livrărilor.

Pe fondul atacurilor rebelilor Houthi asupra navelor comerciale din Marea Roșie, comerțul internațional prin Canalul Suez, rută crucială pentru traficul global de transport, a fost întârziat. Astfel, criza a forțat navele să ocolească în jurul Capului Bunei Speranțe din Africa, extinzând traseele de transport cu mii de mile, ceea ce a dublat costurile de livrare și a adus întârzieri serioase. Prin urmare, GOPET ROMÂNIA a fost nevoită să facă schimbări operaționale pentru a gestiona această situație dificilă și a asigura continuitatea serviciilor pentru clienți.

„În această perioadă, am considerat deosebit de important să acționăm proactiv, motiv pentru care am decis să investim într-un sistem nou de urmărire a expedițiilor, astfel încât să creștem acuratețea cu care putem comunica timpii de livrare care s-au mărit considerabil. Totodată, am căutat inclusiv variante alternative de încărcare, precum transportul feroviar. Acesta este un serviciu ce se încadrează ca timp de tranzit și preț între transportul maritim și cel aerian. În condițiile actuale de piață, si transportul aerian este o opțiune, mai ales când vorbim de loturi mai reduse de mărfuri și de nevoia de a primi la timp livrările într-un timp scurt; prin urmare, există clienți care preferă să achite tarife mai mari, însă să aibă o siguranță sporită asupra timpului de tranzit. În ultima perioadă, am avut întârzieri de peste 60 de zile pentru transportul maritim. Considerăm vital ca toți partenerii și clienții noștri să cunoască atât problemele pe care le întâmpinăm în această perioadă, cât mai ales faptul că facem tot ce ne stă în putință să identificăm cele mai bune opțiuni de încărcare din punct de vedere transit time și preț către client.”,

a precizat Iuliana Vârlănuță, Sea Business Development Manager, GOPET ROMÂNIA.

Printre deciziile operaționale sunt incluse verificarea punctuală a fiecărui transport pentru a afla din timp despre modificările de rută și întârzierile, extinderea rețelei de parteneri în găsirea celei mai bune opțiuni de încărcare și tranzit pentru clienți, explorarea de variante alternative de transport, așa cum transportul feroviar sau aerian, în vederea compensării întârzierilor și incertitudinile din transportul maritim.

Întreaga industrie s-a confruntat în ultimele luni cu întârzieri constante în livrarea mărfurilor, precum și cu modificări frecvente ale rutelor de transport, cauzate de schimbările politice și de securitatea din zona Mării Roșii și ocolirea Africii. Astfel, au avut un impact direct asupra operațiunilor și serviciilor oferite, generând o serie de dificultăți și provocări de adaptare la noul context. Un alt efect observat este congestionarea porturilor, un factor care pune presiune pe termenul de livrare. Operațiunile din port sunt întârziate, iar presiunea se extinde și asupra capacității rutiere, care devine deficitară. Congestia din porturi se transmite automat în trafic, ceea ce contribuie la prelungirea termenelor de livrare.

Toți acești factori au făcut ca GOPET ROMÂNIA să se confrunte cu reale dificultăți în a furniza date de sosire estimative fiabile clienților, din cauza modificărilor frecvente ale rutelor de transport și a întârzierilor neprevăzute, generând o lipsă majoră de predictibilitate, un indicator esențial în serviciile de transport. O altă provocare majoră este modificarea constantă a timpilor de tranzit și a rutelor de livrare, fără informații suplimentare sau justificări din partea liniilor maritime. În plus, ocolirea Africii a condus la zile suplimentare de tranzit.

„Prin ocolirea Africii, dincolo de prețurile mărite, apar și zilele extra care se adaugă la cele inițiale de tranzit, undeva între 20 – 25 de zile, asta pentru că unele linii maritime decid asupra marjei de interes alocat unor porturi în detrimentul altora. Această deservire neconformă aduce după sine modificarea rutei inițiale la momentul încărcării unui container, iar asta ajunge să se traducă în zile și mai multe de întârziere. Evident că, în aceste condiții, nu mai putem vorbi de livrări just in time. Clienții trebuie să planifice cu și mai mult timp înainte pentru a se asigura că mărfurile vor ajunge la timp. De exemplu, dacă discutăm despre campanii de Crăciun sau Black Friday, companiile trebuie să se asigure că au locuri rezervate încă din mai sau, cel mai târziu, iunie.”,

a completat Iuliana Vârlănuță, Sea Business Development Manager, GOPET ROMÂNIA.

În prezent, un timp de tranzit (tt) din Sudul Chinei către România a ajuns la aproape 60 de zile, față de 35-40 de zile, cât era în mod normal, iar din Nordul Chinei în România, un astfel de transport poate să ajungă și la 70 zile, pentru import. În privința exportului, lucrurile stau asemănător, timpii de tranzit către destinațiile asiatice ating și până la circa 85 – 90 zile. Ca urmare a măririi timpilor de tranzit și a insecurității generate de alegerea noilor rute, a fost sistat și serviciul de transport maritim direct.

Întârzierile fizice pe lanțul de aprovizionare au în mod evident și impact financiar, prin întârzierea plăților, ceea ce conduce la încasări întârziate. Cu toate acestea, GOPET ROMÂNIA își reafirmă angajamentul față de clienți și parteneri pentru a continua să ofere servicii de înaltă calitate și soluții adaptate în ciuda provocărilor întâmpinate.

Articole similare

Ad