2023-2024 este perioada cu creșterile cele mai mari ale costurilor de transport.
Pachetul Mobilitate a impus dublări ale costurilor de personal ca urmare a respectării remunerației minime pentru șoferi în țările de detașare, iar politicile de decarbonizare au adus anul acesta taxe de drum al căror impact în costul/km a crescut cu aproape 8%!
Dacă adăugăm şi scumpirea combustibililor, din cauza taxelor pe CO2 şi a accizelor, ajungem să cuantificam din combustibil şi taxe de drum aproape de 50% din costul/km. Vestea proastă este că şi taxele de drum, şi combustibilii se scumpesc şi în 2025 şi în 2026, când impactul va fi nimicitor mai ales pentru cei care fac transport naţional într-o proporţie mare.
Pachetul Mobilitate şi criza de şoferi a crescut enorm costurile de personal pentru toate firmele din estul Europei. Iar România a crescut cu 300 lei salariul minim la 1 ianuarie şi deja premierul vorbeşte de încă o creştere cu 400 de lei, ceea ce aduce după sine și o recalculare a indemnizaţiei de detaşare, cu impact major în costul/km pentru transportatorii români.
Vă invităm la Iaşi să analizăm împreună costurile actuale şi cele care vor veni, alături de soluţiile prezentate de invitaţii noştri:
Geanina Gerea (Transporeon) va vorbi despre importanța digitalizării și puterea datelor:
- Cum te asiguri că citești datele relevante pentru fiecare business/fiecare client și cum interpretezi datele? Cum poți face asta foarte rapid?
- Cum trebuie să fie firma organizată, ce poziții/joburi nu trebuie ignorate în structura companiei pentru a asigura flow-ul de informații și cât de importantă este stabilirea unor proceduri pentru activitatea unei firme de transport?
- Ce procent din beneficiarii de transport în general plătesc în plus pentru depășirea unui interval decent de 2-3 ore peste ora programată pentru încărcare/descărcare?
Claudia Barbu, smartdiesel DKV, va transforma în creşteri de cost/km scumpirile taxelor de drum şi ale combustibilului pe cele mai folosite rute de transport şi va exemplifica economiile pe care le pot face transportatorii din gestionarea atentă a taxelor de drum şi a dispozitivelor de bord care le înregistrează.
- Ce alte taxe urmează să crească în acest an şi în anii următori?
Gabriela Păun, EBV Finance, evidenţiază modurile inteligente de recuperare a accizei și TVA:
- Plata anticipată sau la termen? Recuperare prin consultanți sau pe cont propriu?
- Autoritățile fiscale din diferite țări fac eforturi pentru a face tot mai dificil procesul de rambursare a taxelor. Câți bani se pierd anual din nerecuperarea acestor costuri?
Ovidiu Aiftincai, ANSAR, vorbeşte despre obligaţia legală şi costurile implicate cu schimbul tahografelor camioanelor care fac transport internaţional până la 1 ianuarie 2025.
Cătălina Adam, Safety Leasing, va vorbi despre evoluția dobânzilot, costul de finanţare, factoring şi cât îi costă, de fapt, pe transportatori ca să îşi crediteze clienţii acceptând plăţi la 90 sau chiar 120 de zile.
În final, Decebal Popescu, un prezentator constant în cadrul conferinţelor Tranzit al evoluţiei şi împărţirii elementelor de cost în costul/km, va trage concluziile: care este viitorul business-ului de transport în condiţiile în care schimbările legislative impun noi standarde de activitate, cu costuri mult peste cele imaginate de transportatori în urmă cu ceva ani ? Cum trebuie acţionat încă de pe acum pentru a ne asigura un business sustenabil ?
Dacă vreţi să luaţi parte la această analiză serioasă a costurilor de transport de astăzi şi a celor de mâine pentru a fi pregătiţi să faceţi faţă concurenţei, altfel decât prin reducerea tarifelor de transport dincolo de limita de profitabilitate, vă aşteptăm la Iaşi, pe 6 iunie, la Hotel Unirea. Înscrierile se fac la tel.: 0732 131 353 sau email andreea.matei@traficmedia.ro