Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

3,2% dintre transportatorii francezi oferă servicii logistice complexe

Așa cum v-am informat deja, Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a realizat un studiu din care rezultă că aproape 70% dintre transportatorii francezi de mărfuri generale oferă și servicii logistice. Analiza se bazează pe un sondaj la care au participat operatori ce dețin ansambluri articulate pentru transport pe distanțe lungi și regional, mai ales de mărfuri generale, pentru terți.

68,3% dintre companiile chestionate spun că desfășoară cel puțin una dintre principalele activități logistice identificate – depozitare pe termen mediu sau lung, pregătirea comenzii și prelucrarea produselor. Pe categorii de firme în funcție de numărul de salariați, oferă cel puțin unul dintre aceste servicii 47,8% dintre cele cu 0-19 angajați, 56,0% dintre cele cu 20-49 de angajați, 80,0% dintre cele cu 50-99 de angajați și 89,6% dintre cele cu peste 100 de angajați.

Dintre firmele care oferă măcar un serviciu logistic, depozitare pe termen mediu și lung, de peste 24 de ore, oferă toate cele cu 0-19 și cu 20-49 de angajați, 95,6% dintre cele cu 50-99 de angajați și 98,3% dintre cele cu peste 100 de angajați. Iar media tuturor firmelor chestionate care oferă servicii logistice și care au depozitare este de 98,2%.

Pregătirea comenzilor este un serviciu oferit de 10,9% dintre firmele cu 0-19 salariați, 19,8% dintre cele cu 20-49, 35,3% dintre cele cu 50-99 și 61,2% dintre cele cu peste 100 de salariați. Iar dacă luăm în considerare numai firmele de transport care au declarat că oferă măcar un serviciu logistic, se ocupă de pregătea comenzilor 22,7% dintre cele cu 0-19 angajați, 35,3% dintre cele cu 20-49, 44,1% dintre cele cu 50-99 și 68,3% dintre cele cu peste 100 de angajați.

În ceea ce privește prelucrarea/procesarea produselor, ea este oferită doar de firme de la 20 de angajați în sus: 1,1% dintre cele cu 20-49, 3,9% dintre cele cu 50-99 și 7,5% dintre cele cu peste 100 de salariați. Adică 3,2% dintre toți transportatorii chestionați. Și raportat doar la firmele care oferă soluții logistice, nu la întregul eșantion, se ocupă de prelucrarea produselor 2,0% dintre cele cu 20-49 de angajați, 4,9% dintre cele cu 50-99 și 8,3% dintre cele cu peste 100 de angajați.

Deci depozitarea este, în general, prima activitate logistică implementată de un transportator care dorește să își diversifice serviciile, iar pregătirea comenzilor și mai ales prelucrarea produselor – aceasta din urmă necesită resurse specifice care sunt departe de meseriile tradiționale din transport – se întâlnesc mai mult la firme cu mai mulți angajați.

În ceea ce privește o altă activitate complementară, andocarea rapidă (stocare pentru mai puțin de 24 de ore), ea este în general inclusă în oferta de servicii de transport rutier de marfă, deoarece permite optimizarea acestuia, și nu intră, din punctul de vedere al CNR, în sfera activităților logistice, ci sprijină efectuarea de grupaje. Acest serviciu este oferit de firmele din cele patru categorii în funcție de numărul de angajați în procente de 30,4%, 63,7%, 78,4%, respectiv 82,1%, adică o medie de 62,5% dintre toți transportatorii chestionați. Sondajul mai arată că numai 20,1% dintre companiile chestionate în 2023 de CNR se concentrează strict asupra transportului de încărcături complete, fără a face andocare sau servicii logistice.

Articole similare

Ad