Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PwC Autofacts: În acest an vor crește ușor vânzările de vehicule noi din România, în timp ce producția va avansa cu 8,5%

Un raport PwC Autofacts, realizat pe cinci piețe din Europa Centrală, indică faptul că vânzările auto din România vor încheia anul 2024 în creștere cu 1,7% pentru autoturisme și cu 0,6% pentru vehiculele comerciale ușoare, comparativ cu anul trecut.

În primul trimestru din acest an, vânzările de autoturisme din România au scăzut cu 10,2% față de aceeași perioadă din 2023, dar pentru al doilea trimestru consecutiv s-au vândut peste 30.000 de unități, relatează Autofacts. Dacia rămâne cel mai bine vândut brand. Tesla și-a dublat vânzările și a urcat cu 11 poziții, intrând în top 10.

Producția auto din România a crescut cu 7%, marcând al doilea trimestru consecutiv de creștere. Se preconizează o creștere anuală a producției de 8,5%, datorată vehiculelor comerciale ușoare (LCV). Totuși, producția de autoturisme este prognozată să scadă cu 7,1% pe parcursul anului.

În cele cinci state analizate, vânzările auto cumulate sunt prognozate să crească cu 4,6% în 2024, cu toate piețele pe o traiectorie pozitivă. Ungaria este anticipată să înregistreze cea mai mare creștere, de 8,7% față de 2023.

În 2024, producția de vehicule ușoare în cele cinci piețe analizate va scădea cu 0,8% comparativ cu 2023. Această evoluție se datorează reducerii cu 4% a producției de autoturisme, în ciuda creșterii de 35% prognozate pentru vehiculele comerciale ușoare. Cehia și Slovacia, cele mai mari piețe de producție, vor înregistra scăderi de 1,6% și, respectiv, 3,5% în nivelurile de producție.

Producția de vehicule electrice în țările analizate din Europa Centrală este estimată să crească cu 15,6% în 2024 față de 2023, iar până în 2030 se preconizează un avans de 208,4%. În acest an, se așteaptă ca producția de vehicule electrice pe baterii BEV (Battery Electric Vehicle) să scadă cu 2,3%, în timp ce vehiculele plug-in hybrid (PHEV – Plug-in Hybrid) și full hybrid (FHEV) vor crește cu 24% și, respectiv, 27,9%. Începând cu 2027, BEV-urile vor fi cel mai popular tip de propulsie electrificată în patru dintre cele cinci piețe analizate, cu excepția României, unde se vor produce preponderent vehicule FHEV (electrice complet hibride).

„După o evoluție slabă în primul trimestru, inclusiv pe fondul reducerii facilităților acordate la achiziția de autovehicule verzi, era de așteptat ca estimarea pentru întregul an să indice o creștere ușoară pentru vânzările auto. Semnele revenirii pieței au apărut în aprilie, când s-a înregistrat un plus de peste 34%, dar trebuie menționat că această lună a coincis cu încheierea primei sesiuni din programul Rabla Plus. Vestea bună pentru sectorul auto este că producția se află pe un trend pozitiv, în special pe segmentul de autovehicule comerciale ușoare.”,

a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul industriei auto PwC România.

*Piețele analizate în acest raport sunt România, Polonia, Cehia, Ungaria și Slovacia.

Articole similare

Ad