Eduard ROCA, Country Manager România & Rep. Moldova al TRELO, a vorbit în cadrul conferinței Tranzit de la Iași despre importanța verificărilor tehnice periodice ale flotei dvs, și care este impactul total al unei intervenții în service în costurile companiei.
Din păcate presiunea timpului, mai ales pentru camioanele care activează pe comunitate, ne face să omitem sau să amânăm anumite intervenții în service, care au un real impact ulterior în costurile totale ale companiei și activitatea zilnică a camionului.
“Din experiența noastră de peste 10 ani în domeniu, dar și din discuțiile avute cu mai multe flote, un cost estimativ de 600 eur ar trebui bugetat de fiecare companie pentru întreținerea lunară a unui camion. Bineînțeles, acest cost poate varia în funcție de specificul flotei, vechime parc, contracte service… Un cost care, de asemenea poate suferi modificări și anual, având în vedere că anumite nevoi ca: anvelope, kit ambreiaj… necesită înlocuire la o perioadă mai mare de 1 an.”
Câteva cifre pentru anul 2023 în rețeaua TRELO:
- 49.851 intervenții (cu o rată de finalizare în aceași zi de 83%) în rețeaua TRELO
- Din care 2.299 au venit din partea flotelor românești care activează în vestul Europei.
Care este costul neglijării inspecțiilor regulate? Care este impactul financiar?
Valoarea medie per intervenție la nivel de rețea a fost de 593 euro, în timp ce pentru solicitările venite din partea flotelor românești a fost de 757 euro, cu 164 eur mai mult (+28%).
De unde vine această diferență de +28%? De ce plătesc uneori flotele românești mai mult ?
Ne putem gândi la mai multe motive posibile:
- vechimea flotei,
- frecvența cu care aducem camioanele în țară (atunci când se mai fac și anumite reparații de prevenție sau întreținere),
- modul în care fiecare își întreține fiecare flota, inclusiv calitatea pieselor folosite.
În cazul multor solicitări venite din partea flotelor românești, pe lângă nevoile inițiale pentru care se face solicitarea de intrare în service, se mai identifica și alte nereguli care necesită reparație imediată, fapt pentru care costul final per intervenție poate crește semnificativ, astfel că timpul alocat intervenției va crește, ceea ce impacteaza direct și programul camionului.
Un alt aspect important care de multe ori nu este luat în calcul, este faptul că impactul financiar total al unei intervenții în service nu este dat doar de costul propriu-zis al reparatiei, și trebuie de avut în vedere și costurile fixe cu acel camion, cum ar fi: diurna & salariu șofer, RCA, CMR, leasing… mai ales în idea în care găsirea unei disponibiliti rapide în service nu este deloc simplu, sau eventuale amenzi, penalități, taxe drum, nevoie de asistență rutieră.
Și putem încheia prin faptul că putem pierde o oportunitate de a contracta o comandă nouă.
Astfel că un cost inițial de reparație de 500 eur spre exemplu, vă poate costa într-un final chiar și peste 1000, sau 2000 eur. Cost care se va regăsi în profitabilitatea acelui camion în următoarea perioadă.
Aceste costuri pot fi anticipate și pot fi diminuate prin inspecții tehnice periodice asupra flotei dvs.
Beneficiile inspecțiilor periodice
Aceste inspecții va oferă și o serie de avantaje:
- Siguranța de a livra în timp util, prevenind defecțiunile neașteptate,
- Evitarea eventualelor amenzi din partea autorităților sau penalități pentru întârzierea descărcărilor,
- Costuri mai mici pe termen lung și anticiparea lor
În concluzie, prioritizati investiția în inspecțiile periodice, pentru ca la final să vă puteți atinge rezultatele financiare așteptate.
Despre TRELO
TRELO, este o importantă rețea multimarcă de reparații și întreținere camioane & semiremorci din Vestul Europei, fiind prezentă în 13 locații din Franța, Germania, Belgia și Lituania.