- Foto: DSV Road
Conform unui raport al DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România și Europa, în prima jumătate a acestui an, industriile automotive, FMCG (bunuri de larg consum), health care (îngrijirea sănătății), tech & electronics (tehnologie și electronice) și fashion (modă) au avut cea mai mare pondere în structura activităților de import-export.
„În ciuda provocărilor din piață, topul celor mai active sectoare a rămas relativ stabil față de anul trecut, fiind condus de domeniul automotive, care a înregistrat o cerere a serviciilor de transport din portofoliul DSV Road de circa 25%. În același timp, bunurile de larg consum (FMCG) au generat 20% din totalul soluțiilor de transport, la egalitate cu sectoarele health care, tehnologie și electronice, iar industria de fashion, a avut o cotă de 15%. Dinamismul acestor sectoare și tendințele ușoare de creștere susținută a cererii impun soluții logistice și de transport flexibile și eficiente pentru a răspunde nevoilor pieței.”,
a declarat Daniel Babii, Business Development Director DSV Road.
Datele DSV Road arată o creștere în sectorul agriculturii, cu exporturi mai mari de cereale, legume, fructe și utilaje agricole în primele luni ale lui 2024. Cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri din România includ Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă și Ungaria. În ciuda acestor creșteri, România înregistrează un deficit comercial, importând mai multe bunuri și servicii decât exportă. Potrivit Institutului Național de Statistică, în primele patru luni ale lui 2024, exporturile au crescut cu 0,8%, ajungând la 31,288 de miliarde de euro, iar importurile au crescut cu 1,7%, totalizând 40,609 de miliarde de euro, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
Activitatea de export a DSV Road a înregistrat o creștere de 22% în primele două luni din acest an, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Majorarea se datorează dezvoltării segmentului de fabricare a produselor în diverse domenii de către firme internaționale în România, în special în industria auto și cea electronică. Raportul DSV subliniază că extinderea rețelei de autostrăzi, creșterea potențialului de business și calitatea produselor românești sunt principalii factori care pot contribui la dezvoltarea exporturilor.
DSV rămâne optimist cu privire la perspectivele pentru 2024, anticipând o evoluție solidă a industriilor existente și creșteri în alte sectoare emergente. Compania estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 10%, comparativ cu anul precedent.
„România are un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Extinderea autostrăzilor cu până la 2.000 de km ar putea duce la o creștere de 38% a industriei și automat la o intensificare a schimburilor comerciale dintre România și țările UE. În prezent, asistăm la o creștere moderată a transporturilor susținută de numărul mai mare de clienți și de dezvoltarea anumitor sectoare, cum sunt ecommerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și a dorinței companiilor de a folosi metode care protejează mediul.”,
a mai completat Daniel Babii.