Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit datelor interne DSV Road, parte din grupul DSV, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din Europa, primele luni ale acestui an au marcat o creștere ușoară în exportul de mărfuri față de aceeași perioadă a anului anterior. Acest lucru s-a datorat în special industriei auto și a celei electronice, care au înregistrat o cerere sporită pentru transportul către Europa.

„Deși 2024 este un an provocator în industria transportului de mărfuri, observăm o tendință de creștere ușoară a exportului de mărfuri din România în alte țări. În cadrul DSV Road, activitatea de export a înregistrat o creștere de 22% în primele două luni din an comparativ cu aceeași perioadă din 2023, ca urmare a încheierii de noi parteneriate și a lărgirii portofoliului de clienți. Astfel, per ansamblu suntem optimiști privind evoluția acestui segment în următoarele luni. Sunt mai multe motive care pot da un impuls exportului, printre care extinderea rețelei de autostrăzi, dar și creșterea potențialului de business și calitatea produselor românești. Totodată, se dezvoltă segmentul de fabricare a produselor din diverse domenii de către firme internaționale în România, în special industria auto și cea electronică.”,

a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

România exportă o gamă diversificată de produse în diverse țări din întreaga lume. Printre cele mai exportate produse se numără vehiculele și componentele auto, care au beneficiat de investiții și capacități de producție competitive la nivel global. De asemenea, exporturile din industria electronică, incluzând echipamente electronice de consum, componente IT și echipamente industriale, au crescut în ultima perioadă, consolidând poziția României pe harta exporturilor europene.

În sectorul agricol, România exportă cereale, legume, fructe și utilaje agricole, reflectând totodată o tendință ascendentă în acest domeniu. Printre alte tipuri de produse exportate sunt incluse materialele plastice și din cauciuc, produsele textile, metalele și articolele din metale.

În ultimii ani, România a exportat cel mai mult în Germania, rămânând una dintre principalele piețe de export, conform datelor Institutului Național de Statistică (INS). Următoarele destinații importante pentru exporturile românești au fost Italia, Ungaria și Franța. Datele oficiale arată că în 2022 valoarea exporturilor către aceste țări a atins aproape 40 de miliarde de euro.

„În afară de piețele cu tradiție către care afacerile din România exportă cel mai mult, au intrat pe harta exportului și țări ca Polonia și Bulgaria, interesate de produsele românești. Foarte important este că piața se dezvoltă din ce în ce mai mult și harta exportului pentru România se lărgește tot mai mult, astfel încât numărul de IMM-uri care trimit produse în afara granițelor este tot mai mare. IMM-urile românești transportă între 2.000 și 5.000 de tone de mărfuri lunar, fiind efectuate, în medie, 900 de transporturi pe lună.”,

a precizat Daniel Babii, Business Development Director în cadrul DSV Road.

Pe fondul majorării exportului, a crescut și cererea pentru transportul de tip grupaj, datorită flexibilității sale de a transporta cantități diferite, între 30 kg și 3.000 kg, fără obligația închirierii unui camion întreg. Grupajul rămâne preferat și pentru capacitatea sa de a reduce cheltuielile de transport cu până la 80%. De asemenea, este urmat de transportul intermodal, prin utilizarea combinată a trenului și a camionului, și a celui full truck load, cu încărcări complete.

Interesul crescut este și pentru soluția de Green Transport, urmând trendul companiilor multinaționale cu programe de sustenabilitate și strategie ESG de a opta pentru transport de mărfuri pe bază de biocombustibil. IMM-urile folosesc analiza impactului asupra mediului prin mărfurile transportate cu aplicația CO2 Reporting Tool, care calculează cantitatea de emisii de CO2 și dispune de consultanță pentru optimizarea lanțului logistic.

DSV Road își propune să reducă cu aproape 40% cantitatea de emisii de carbon până în 2030, inclusiv în România. La nivelul grupului DSV există un fond total de finanțare valabil de 1 miliard de coroane daneze (peste 134 de milioane de euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului în România.

Pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani, România reprezintă una dintre cele mai importante piețe din regiune. Compania DSV Road estimează pentru acest an o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a generat o cifră de afaceri de aproximativ 80 de milioane de euro datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.

Potrivit informațiilor furnizate de DSV Road, piața de transport de mărfuri în România își va menține creșterile în 2024, însă ritmul de expansiune ar putea fi mai moderat din cauza incertitudinilor economice și tensiunilor geopolitice. Cu toate acestea, există preconizări că transportul intern de mărfuri va înregistra cele mai bune performanțe în acest an.

„Vedem în 2024 un an provocator pentru piața de transport de mărfuri, având în vedere mai multe tulburări la nivel național, cum sunt protestele transportatorilor, dar și la nivel internațional, unde au loc tensiuni. Atât războiul din Ucraina, dar și cel dintre Israel și Hamas afectează lanțurile logistice și de transport. Activând într-o piață globală suntem legați de tot ceea ce se întâmplă la nivel european și global. Faptul că Germania, cea mai mare piață europeană, a „ratat” la mustață intrarea în recesiune tehnica spune suficient despre situația pieței UE. Chiar și așa, rămanem optimiști însă rezervați în ceea ce privește dezvoltarea accentuată a sectorului de transport în 2024.”,

a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.  

În 2024, companiile vor adopta soluții de transport eficiente și rapide pentru a diminua cheltuielile cu transportul de mărfuri. De asemenea, DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România și Europa, prognozează un interes crescut pentru transportul de tip grupaj, cu potențial de reducere a costurilor cu până la 80%, precum și pentru opțiuni intermodale.

Conform companiei DSV Road, principalele previziuni în industria de transport în 2024:

1. Camioanele electrice, tot mai vizibile pe drumurile din România

Industria de transport de mărfuri din România accelerează spre un viitor mai verde, iar în acest sens camioanele electrice vor începe să fie folosite pentru transportarea mărfurilor pe first și last mile.

Această tranziție către vehicule electrice în industria de transport poate aduce o serie de beneficii, printre care reducerea emisiilor, reducere de costuri pe termen lung, conformitate cu standardele de mediu, îmbunătățirea reputației și stimularea inovației.

2. Transportul de tip grupaj va rămâne cel mai folosit mod de transport

Transportul de tip grupaj rămâne cel mai solicitat mod de transport la nivel de piață, fiind preferat în special pentru import și, totodată, câștigând popularitate în sectorul exporturilor datorită multiplelor beneficii pe care le oferă. Aceste avantaje includ flexibilitatea de a încărca un singur camion cu mărfuri provenite de la mai multe companii, cu posibilitatea de a transporta greutăți variate între 10 kg și 2.500 kg, fără a fi necesară încărcarea completă a vehiculului. Acest model de transport permite optimizarea costurilor pentru companii, aducându-le economii de până la 80%, și o rapiditate în livrarea către diverse destinații.

Trendul ascendent al transportului de tip grupaj este alimentat în mare măsură de extinderea comerțului electronic și a serviciilor online, precum și de eforturile de minimizare a stocurilor. În cadrul DSV Road, serviciul de transport grupaj ocupă o poziție centrală, reprezentând 60% din totalul afacerilor companiei. Aceasta demonstrează nu doar relevanța continuă a acestui model de transport, dar și adaptabilitatea sa la nevoile actuale ale pieței.

3. Exportul mărfurilor, o activitate tot mai intensă

O tendință semnificativă în peisajul economic al României o constituie creșterea activității de export. Această tendință este susținută de o serie de factori, cum ar fi dezvoltarea infrastructurii, îmbunătățirea calității produselor și serviciilor, accesul la noi piețe și parteneriate comerciale, precum și adaptarea la schimbările din mediul economic global. În contextul unei economii în continuă evoluție, creșterea activității de export poate contribui la consolidarea resurselor financiare și la crearea unui cadru propice pentru dezvoltarea pe termen lung a țării.

4. Transportul intermodal se află în creștere accelerată

Combinarea a două moduri de transport, cunoscută sub numele de transport intermodal (de exemplu, feroviar și rutier), devine din ce în ce mai relevantă pe piața transportului din România. Această evoluție se datorează costurilor mai reduse și impactului pozitiv asupra mediului, o preocupare tot mai importantă pentru companii în prezent. În cadrul DSV Road, transportul intermodal ocupă locul al doilea în clasamentul serviciilor cele mai solicitate.

5. Soluțiile Green Transport prind viteză în România

Adaptarea la standardele Uniunii Europene și la directivele europene a generat o creștere semnificativă a interesului companiilor din România pentru reducerea emisiilor de CO2 și, implicit, pentru adoptarea soluțiilor de Green Transport (transport verde). Chiar dacă această inițiativă în domeniul sustenabilității este în stadiile incipiente în țară, preocuparea pentru aspectele legate de mediu devine tot mai relevantă, mai ales într-un context în care strategia ESG (mediu, sociale și guvernanță) a devenit o componentă esențială în strategia de afaceri a companiilor.

În acest context, DSV Road a dezvoltat CO2 Reporting Tool, un sistem de monitorizare a impactului amprentei de carbon generat de transportul rutier de mărfuri. Acest sistem permite reducerea în timp real a emisiilor de carbon per fiecare lot de marfă transportat și, implicit, per camion.

Recent, grupul DSV, din care face parte și DSV Road, a lansat un program ambițios de sustenabilitate, investind aproximativ 1 miliard DKK (peste 134 milioane de euro) în proiecte verzi, inițiative durabile și inovare în următorii cinci ani.

Prin acest program special, DSV Road din România se angajează activ în inițiativele de protecție a mediului, accelerând dezvoltarea diviziei Green Transport prin implementarea unor noi proiecte menite să reducă emisiile de carbon.

„Acordăm o importanță sporită serviciilor de tip green, iar prin utilizarea tehnologiei noastre de monitorizare a emisiilor de carbon, companiile pot evalua impactul asupra mediului. Acest demers este în concordanță cu misiunea DSV Road de a reduce cu până la 40% cantitatea de emisii de CO2 până în 2030.”,

a explicat Mihai Teodorescu, Country General Manager şi Sustainability Ambassador, DSV Road.