Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu 2.000 km de autostradă, transportul de mărfuri ar crește cu 38% și ar exista numeroase alte beneficii

DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România și Europa, estimează că industria de transport rutier de mărfuri ar putea crește cu 38% dacă rețeaua de autostrăzi din România ar ajunge la 2.000 km. În plus, schimburile comerciale ale țării noastre cu țările din UE s-ar intensifica, până la dublarea, în următorii ani, a volumului de mărfuri transportate. Printre cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României se numără în prezent Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria, potrivit datelor companiei de transport.

Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road, amintește că schimburile comerciale ale României cu celelalte state europene au deja o tendință ascendentă, însă această creștere organică poate fi și mai mare dacă este completată rețeaua de autostrăzi. „Este un capitol la care România a suferit mult timp, iar dacă la finalul acestui deceniu vom avea dați în folosință toți cei 2.000 km, vom putea realiza cât de mult ne-a lipsit infrastructura. Autostrăzile cresc viteza (de la circa 50 km/h în prezent la circa 80 km/h) și capacitatea de transport, scad timpii de tranzit și implicit emisiile CO2, ceea ce permite încadrarea în obiectivele EGS, și ne ajută să acoperim mai rapid toate zonele din țară, astfel că unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investiții majore și dezvoltare.”

Deocamdată în 2023 s-a ajuns la 1.000 km de autostradă în România, iar alți circa 1.000 km sunt pregătiți pentru următorii șase ani.

Și impactul asupra celorlalte ramuri ale economiei va fi major, în condițiile în care 70% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră în România, conform datelor INS din 2022.

DSV mai identifică, printre avantajele creșterii numărului de kilometri de autostradă, creșterea cu 10% a exporturilor și importurilor sau creșterea cu cel puțin 20% a capacității de transport pentru un ansamblu. În plus, creșterea economică din transporturi va fi mai mare datorită eficienței care vine din volumele mai mari și precizie în ceea ce privește timpul de tranzit va fi mai mare, ceea ce va facilita și mai mult dezvoltarea soluțiilor de urmărire a mărfurilor în timp real.

„Acești factori pot fi îmbunătățiți și mai mult când România va accede la Spațiul Schengen. Iar necesitatea unei rețele feroviare bine puse la punct este, de asemenea, un capitol care ar putea ajuta mult transporturile. Accesul facil la piața comunitară este poate cel mai mare beneficiu economic pe care îl poate avea România ca membru UE. Însă, pentru a ne bucura pe deplin de el, este important ca infrastructura să rămână un proiect de țară în anii ce vor urma”, punctează Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.

Potrivit companiei, aderarea la Spațiul Schengen ar putea aduce economii de 30% la fiecare transport care trece granița, în condițiile în care în prezent pierderile sunt estimate de UNTRR la circa 2,4 miliarde de euro anual.

Printre cele mai solicitate tipuri de transport din România sunt cele de grupaj, unde DSV Road a înregistrat o creștere de 30% în prima parte a anului, și intermodal (care datorită componentei feroviare scade emisiile de CO2 chiar și cu 30%), cu un avans de 50%.

Articole similare

Ad